
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στα τέλη του '89 αρχές
του '90 η Mazda παρουσιάζει την νέα σειρά 323. Ανάμεσα στις διάφορες
εκδόσεις ξεχωρίζει το 323f με άκρως επιθετικό σχήμα. Το αυτοκίνητο,
αν και πεντάπορτο, προκαλεί το βλέμμα των περαστικών με τα ανεπανάληπτα
αναδιπλούμενα φανάρια αλλά και τα ημι-μπάκετ καθίσματα.
Τα περισσότερα 323
που πουλήθηκαν φορούσαν το μοτέρ των 1600 κυβικών εκατοστών με τον B6
να αποδίδει 90 Ps και τον ΒΡ6 105 Ps αντίστοιχα. Τα μοτέρ αυτά δεν είχαν
κατασκευαστεί με γνώμονα την υψηλή απόδοση, και φυσικά, σήμερα, δεν
μπορούν να σταθούν με αξιώσεις δίπλα στα σύγχρονα Gti που έχουν κατακλείσει
τους δρόμους της χώρας μας.
Αυτό σκέφτηκε και ο
Στάθης, ο ιδιοκτήτης αυτού του πανέμορφου λευκού 323f. Έτσι, μετά από
αρκετά χρόνια συμβίωσης με το 1600άρι μοτέρ, αποφάσισε να κάνει ένα
βήμα παραπέρα και να τοποθετήσει τον κινητήρα BP08-DOHC των 1800 κυβικών
εκατοστών με αρχική ιπποδύναμη 147 Ps.
Την τοποθέτηση του μοτέρ και την περαιτέρω βελτίωση ανέλαβε ο ίδιος
ο Στάθης μιας και είναι μηχανικός αυτοκίνητων και γνώστης των Mazda.
Όπως μπορείτε να διακρίνετε και από τις φωτογραφίες, ο Στάθης είναι
άνθρωπος με μεράκι και πάθος για το αυτοκίνητό του. Ας δούμε όμως πιο
προσεκτικά τις βελτιώσεις που έχει υποστεί το 323f:
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Η ανάρτηση του Mazda έχει βελτιωθεί σημαντικά και έτσι φοράει APEX ελατήρια
και κόκκινα KONI αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς.
ΦΡΕΝΑ
Τα φρένα έχουν βελτιωθεί και έχουν μπει τα δισκόφρενα και οι δαγκάνες
από το 1.800 μπρος πίσω.
ΖΑΝΤΕΣ - ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τα Mazda πατάει πάνω
σε πανέμορφες 15άρες TSW και φοράει ελαστικά 195/50/15.
ΔΙΣΚΟΣ - ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Το σασμάν έχει παραμείνει αυτό του 1.6 μιας και είναι πιο κοντό και
βοηθάει της γρήγορες εκκινήσεις . Ο δίσκος έχει αλλαχτεί με άλλον τετράφτερο
και το πλατό έχει ενισχυθεί ώστε το σύνολο να αντέχει την ροπή του 1800αρη
κινητήρα.
ΜΟΤΕΡ
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός BP08-DOHC των 147 ίππων ο οποίος είναι αρκετά
σπάνιος. Σε αυτόν έχει τοποθετηθεί ρυθμιστής καυσίμου της πασίγνωστης
Weber. Τα μπεκ έχουν αλλαχτεί με αλλά μεγαλύτερης παροχής. Τα γρανάζια
των εκκεντροφόρων έχουν γίνει πλέον ρυθμιζόμενα ενώ η συμπίεση έχει
παραμείνει στα εργοστασιακά επίπεδα. Καμία άλλη μετατροπή δεν έχει γίνει
στο κυρίως σώμα της μηχανής. Στην εισαγωγή συναντάμε μια φιλτροχοάνη
της BMC καθώς και αλλαγμένο AIR FLOW METER. Στην εξαγωγή του μοτέρ συναντάμε
ένα πλήρες custom made σύστημα εξάτμισης που αποτελείται από χειροποίητο
χταπόδι το οποίο καταλήγει σε εξάτμιση 50mm.
Το μοτέρ βρίσκεται
ακόμα στην φάση των τελευταίων ρυθμίσεων γι’ αυτό και δεν υπάρχει δυναμομέτρηση.
ΣΑΛΟΝΙ
Στο εσωτερικό δεσπόζει το κόκκινο Sprint της Sparco. Στην κολώνα του
οδηγού έχουν τοποθετηθεί τα έξτρα όργανα ενώ ο αρκετά περίεργος λεβιές
ταχυτήτων θυμίζει αυτόν του Evo VI Tommi Makinen. Το τιμόνι είναι της
ΜΟΜΟ και οι πεταλιέρες επίσης της Sparco.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ
Το 323f φοράει ένα πανέμορφο body kit της Ζender το οποίο του δίνει
μια ακόμα πιο επιθετική όψη και το οποίο αποτελείται από αλλαγμένο εμπρός
προφυλακτήρα, πλαϊνά σκερτς, πίσω προφυλακτήρα και μια άκρως διακριτική
αεροτομή η οποία δένει τέλεια με το υπόλοιπο σχήμα του αυτοκινήτου.
Με την ολοκλήρωση των
ρυθμίσεων και την τελική δυναμομέτρηση, η οποία και θα σας παρουσιαστεί,
το Mazda θα αποδώσει αρκετά πάνω από τα 147 εργοστασιακά άλογα και θα
δώσει στο πανέμορφο αυτό αμάξι τα άλογα και την ροπή που χρειάζεται
για να αντιμετωπίσει τα σύγχρονα Gti.
Ευχαριστούμε τον Στάθη
για τη διάθεση του αυτοκίνητου του και του ευχόμαστε καλά άλογα στο
δυναμόμετρο.