Αγώνες - Races  
   

 Aγώνας dragster 2003 στο Ηράκλειο - Dragster race 2003 in Crete.

01.06.03 


 

ΑΓΩΝΑΣ
ΕΠΑΘΛΟ RACE PRO 2003
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
01 ΙΟΥΝΙΟΥ 2003
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ
ΑΣΗ - DRC


ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ - ATTENDANCES

ΠΟΛΥΜΕΣΑ - MULTIMEDIA
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - PHOTOS

Πολύ άσχημα τα νέα από τον αγώνα στην Κρήτη που διοργάνωσε το ΑΣΗ με την υποστήριξη της RACE PRO, του promoter των ελληνικών αγώνων dragster για το 2003. Ο αγώνας ξεκίνησε πολύ αργά την Κυριακή και πήγαινε με τέτοιους ρυθμούς που δεν θα τελείωνε ποτέ. Και φυσικά, δεν τελείωσε!

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Ο αγώνας είχε προγραμματιστεί να γίνει μόνο Κυριακή. Αυτό συνεπάγεται ότι έπρεπε να ξεκινήσει από πολύ νωρίς την Κυριακή ώστε να γίνουν κάποια ελεύθερα περάσματα και τουλάχιστον ένα προκριματικό πριν ξεκινήσουν οι κόντρες. Τα ελεύθερα όμως ξεκίνησαν κατά τις 1:15 το μεσημέρι! Μέχρι εκείνη την ώρα, κι ενώ όλοι οι αγωνιζόμενοι ήταν έτοιμοι και περίμεναν υπομονετικά στις θέσεις τους, στη γραμματεία του αγώνα γινόταν ένα μπάχαλο: Πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί δεν είχαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά μαζί τους αλλά είχαν έρθει να τρέξουν γιατί ο διοργανωτής τους είχε επιβεβαιώσει ότι μπορούσαν να τρέξουν και χωρίς αυτά! Τα ασθενοφόρα δεν είχαν εμφανιστεί. Οι security για ολόκληρο τον αγώνα ήταν δύο όλοι κι όλοι. Τουαλέτες δεν υπήρχαν καθόλου. Τις κερκίδες που είχε φέρει η RACE PRO ο ΑΣΗ δεν τις είχε στήσει καν, με αποτέλεσμα το 90% των θεατών να κάθονται όρθιοι. Η μόνη καντίνα που υπήρχε, βρισκόταν στα αριστερά της πίστας, στα 100 μέτρα μετά την εκκίνηση, και φυσικά ήταν πολύ δύσκολη η πρόσβαση σε αυτή. Τα μεγάφωνα του αγώνα ήταν τέσσερα όλα κι όλα σε δύο κολώνες.

Κάποια στιγμή ξεκίνησε ο αγώνας. Μέχρι τις 2:15 έγιναν τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, όχι απ' όλους τους αγωνιζόμενους. Ο ήλιος έκαιγε και η ώρα περνούσε. Το πρώτο προκριματικό διήρκησε 2:30 ώρες! Από τις 2:15 μέχρι τις 4:45! Τρομερές καθυστερήσεις, ανάμεσα στα περάσματα, χωρίς λόγο. Οι θεατές έμεναν όμως υπομονετικά στις θέσεις τους γιατί τα πρώτα περάσματα όλων των αγωνιζομένων ήταν εντυπωσιακά. Από τις 5 και μετά, ξαφνικά, άρχισε να μαζεύεται πολύς κόσμος. Νέοι και νέες, μπαμπάδες με τα παιδιά τους, έφταναν στην πίστα από όλες τις πιθανές κατευθύνσεις. Τότε μάθαμε ότι ο διοργανωτής του αγώνα είχε τυπώσει αφίσες που έλεγαν ότι ο αγώνας ξεκινά στις 5 το απόγευμα!! Αυτό πιθανότατα έγινε γιατί, όπως μάθαμε αργότερα, στην τηλεόραση η Formula 1 τελείωνε στις 4 το απόγευμα.

Ξεκινάν λοιπόν οι πρώτες κόντρες, κατά τις 5:15 και πάλι με καθυστερήσεις. Και ξαφνικά, στις 5:45 ανακοινώνουν ότι ο αγώνας διακόπτεται επειδή κάποιοι φίλαθλοι περνούσαν κάθετα τον δρόμο. Γεγονός που είναι αλήθεια. Και είναι αλήθεια ότι έγιναν επανειλημμένες συστάσεις από τα μεγάφωνα. Μόνο που τα μεγάφωνα δεν ακούγονταν πάνω από τα 150 μέτρα. Και δεν υπήρχε security κατά μήκος της πίστας να προσέχει τον κόσμο. Δεν υπήρχε κανένας. ΚΑΝΕΝΑΣ! Και για να εξηγούμαστε, σωστά διεκόπει ο αγώνας, αφού δεν μπορούσε να ελεγχθεί ο κόσμος.

Αλλά και να μην υπήρχε σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας, ο αγώνας δεν θα προλάβαινε να ολοκληρωθεί έτσι κι αλλιώς.

Φανταστείτε λοιπόν, να έχουν έρθει φίλαθλοι απ' όλη την Κρήτη, να έχουν πληρώσει 10 ευρώ και μετά από 20 λεπτά να τους ανακοινώνεται ότι ο αγώνας διακόπτεται! Δυστυχώς οι φίλαθλοι ξεσπούν επάνω στο αυτοκίνητο του προέδρου της ΑΣΗ και κινούνται απειλητικά προς τα χρονόμετρα και την υπόλοιπη διοργάνωση.

Το μέλλον;

Αναρωτιόμαστε, με όλη αυτή την κατάσταση, ποιος θα ζητήσει συγνώμη στους αγωνιζόμενους, την ψυχή του ελληνικού dragster; ¶νθρωποι που ταξίδεψαν 24 ώρες και αφιέρωσαν το Σαββατοκύριακό τους και έκαναν ένα σωρό έξοδα να προετοιμάσουν τα αγωνιστικά τους; Το μοτέρ του Σαχανά ποιος θα το πληρώσει; Το σασμάν του Μπουρνά ποιος θα το πληρώσει;

Ποιος θα αναλάβει να αποκαταστήσει την καλή φήμη και αξιοπιστία του ελληνικού dragster; Όλοι, ή σχεδόν όλοι, κάνουν προσπάθεια να ανεβάσουν το dragster τα τελευταία δύο χρόνια. Η RACE PRO κατάφερε και πήρε το Ελληνικό, ζήσαμε τον καλύτερο αγώνα που έχει γίνει ποτέ, στρέψαμε τα μάτια της Ευρώπης επάνω μας και ξαφνικά βιώνουμε έναν τόσο πρόχειρα οργανωμένο αγώνα;

Φταίει όμως και η RACE PRO. Και φταίει βέβαια γιατί όπως είπε και ο πρόεδρος του DRC, ο κύριος Δημήτρης Ανδρουλάκης, οι αγωνιζόμενοι δεν γνώριζαν τον ΑΣΗ. Στη RACE PRO βασίστηκαν και κατέβηκαν στην Κρήτη. Και δεν κατέβηκαν για πλάκα. Κατέβηκαν για να κυνηγήσουν βαθμούς για το έπαθλο της RACE PRO. Έτσι, η RACE PRO έπρεπε να έχει λάβει τα μέτρα της ώστε να εξασφαλίσει μία σωστή και ακέραια διοργάνωση, όπως αυτή του Ελληνικού.

Απ' ότι μάθαμε, οι αγωνιζόμενοι θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις από τον ΑΣΗ, για τα έξοδά τους και για τις ζημιές που πάθανε.

Μπορούμε να πούμε πολλά ακόμα, η ουσία όμως περιλαμβάνεται σε όλα τα παραπάνω. Ακολουθούν ορισμένα ερωτήματα που αμφιβάλλουμε αν κάποιος μας απαντήσει:

1) Αφού η προετοιμασία του ΑΣΗ για τον αγώνα ήταν ανεπαρκής, γιατί ξεκίνησε ο αγώνας;
2) Αφού από την αρχή φαινόταν ότι ο αγώνας δεν θα ολοκληρωνόταν, γιατί δεν πήγε η ΕΛΠΑ ή η RACE PRO ή η αστυνομία να κρατήσει τα χρήματα ώστε να μπορεί να τα επιστρέψει στον κόσμο, σε περίπτωση που ο αγώνας δεν θα ολοκληρωνόταν;
3) Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος πριν την έναρξη του αγώνα που να διαπιστώνει τις ελλείψεις του (security, καντίνες, τουαλέτες) και να μπορεί να ακυρώσει την έναρξή του;

Εμείς, με αυτή την παρουσίαση του αγώνα, κάνουμε το χρέος μας και παρουσιάζουμε τα πράγματα όπως ακριβώς είναι. Πάντα μιλάμε με τη γλώσσα της αλήθειας.

Νοιώθουμε τρομερή απογοήτευση από τον αγώνα αυτό. Και νοιώθουμε την ανάγκη να ζητήσουμε συγνώμη από τους φιλάθλους της Κρήτης, αν και δεν έχουμε καμία ευθύνη για ό,τι έγινε. Ακόμα, είμαστε σίγουροι ότι, παρά τα προβλήματα, το ελληνικό dragster θα συνεχίσει την πορεία του, την πορεία που του αρμόζει. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το dragster είναι το πιο δημοφιλές άθλημα σε όλο τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Και για άλλη μία φορά θα φωνάξουμε με όλη μας τη δύναμη ότι η ψυχή του Ελληνικού dragster είναι οι αγωνιζόμενοι, όπως λέει και ο Δημήτρης Μπαρμπαρής. Και σε αυτούς τους αγωνιζόμενους αξίζει καλύτερη συμπεριφορά από όλους μας.

Το αγωνιστικό μέρος
Όλα τα παραπάνω, δυστυχώς επισκίασαν το αγωνιστικό μέρος του αγώνα. Ο Νίκος Λούκος έκανε σε έντονη ανηφόρα νέο πανελλήνιο ρεκόρ, με 12,377 και 178 χλμ/ω έξοδο. Ο κύριος Αλέπης μας είπε ότι ο χρόνος αυτός θα βελτιωθεί κι άλλο αφού πειραματίζονται ακόμα με τις πιέσεις στα ελαστικά.

Το χρόνο του αγώνα, στα αυτοκίνητα, έκανε ο Μάκης Νεφραίμ με το κίτρινο Sierra V8 της Axion Design. Πέρασε τα 402 μέτρα σε 10,49 δεύτερα επαναλαμβάνοντας την επίδοση του αυτοκινήτου στην Κύπρο αλλά αυτή τη φορά σε έντονη ανηφόρα. Απ’ ότι μάθαμε το Sierra προετοιμάζεται για το Ελληνικό να δουλέψει με +300 άλογα νίτρο. Ο Δημήτρης Ανδρουλάκης έκανε 10,7 δευτερόλεπτα και δείχνει ότι σταθεροποιείται στα περάσματα γύρω από τα 10,5 δεύτερα.

Ο Γιάννης Σαχανάς έκανε χρόνο 10,7 και μαζί με τον Νίκο Λούκο και την τρομερή Ascona πραγματοποίησαν τις καλύτερες κόντρες ξεσηκώνοντας τον κόσμο. Εκπληκτικός και ο Μιχάλης Αντωνίου ο οποίος κατάφερε να περάσει σε 10,9 δεύτερα! Πρώτη με άνεση και η Δέσποινα Φωτάκη. Ο Μπαρμπαρής και ο Ψαράς πάντα εντυπωσιακοί και γρήγοροι. Ο Κύπριος με το Topolino, κατέβασε το χρόνο του από το 11,5 στο 11,1 και σίγουρα σκοπεύει να πέσει κάτω από το 11.

Τρομερή εντύπωση μας προκάλεσε και ο τρόπος με τον οποίο οδηγούσαν τα παπάκια, "ψαρόνοντας" στα πολλά χιλιόμετρα ώστε να μειώσουν την αντίσταση στον αέρα.

Θα αναφερθούμε εκτενέστερα στο αγωνιστικό μέρος, μόλις λάβουμε τα αποτελέσματα.

-

dragnews.gr

Ηλίας Βαθειάς