6ο DRAGSTER AUTO MOTO 2002

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 & ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ - ΣΤΡ. ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ DRAGSTER RACING CLUB



ΠΟΛΥΜΕΣΑ - MULTIMEDIA

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - PHOTOS

ΒΙΝΤΕΟ - VIDEOS

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Λίγο μετά τον αγώνα

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο 6ος αγώνας dragster στην Τρίπολη. Ο φίλαθλος κόσμος έδωσε και πάλι το παρόν και κατέκλυσε το στρατιωτικό σεροδρόμιο της Τρίπολης, απολαμβάνοντας πλούσιο θέαμα και εκπληκτικές επιδόσεις. Όπως είχαμε προβλέψει, οι επιδόσεις και των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών ήταν κορυφαίες και σε αρκετές κατηγορίες έχουμε νέα πανελλήνια ρεκόρ. Δυστυχώς αρκετά αυτοκίνητα έσπασαν κυνηγώντας τον απόλυτο χρόνο. Δύο από τους μεγάλους άτυχους οι κύριοι Γιώργος Τσακανίκας και Μιχάλης Αντωνίου. Ευτυχώς ο κύριος Φίλιππος Παπαφιλίππου, στον τελικό της Open αντέδρασε σωστά και έγκαιρα και οδήγησε τη Lotus μακριά από τους φιλάθλους. Η εμπειρία και η ικανότητά του απέτρεψε πιθανό ατύχημα. Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως...

Κατά τη διάρκεια του διημέρου ακούσαμε πολλά, θετικά και αρνητικά, από φιλάθλους και αγωνιζόμενους. Για τη διοργάνωση, για τους αγωνιζόμενους, για την κάλυψη του αγώνα και για τη συμπεριφορά των φιλάθλων. Εμείς, πάντα λέμε τη γνώμη μας χωρίς φόβο αλλά και με σεβασμό στο θεσμό του dragster και κυρίως στοχεύοντας στη βελτίωση του αθλήματος.

Καθυστερήσεις
Ο συγκεκριμένος αγώνας και το Σάββατο και την Κυριακή παρουσίασε καθυστέρηση. Ποιοι είναι οι λόγοι; Στην αρχή κάθε ημέρας, κάποιοι αγωνιζόμενοι δεν ήταν στην ώρα τους για τον τεχνικό έλεγχο παρά τις συνεχείς κλήσεις από τα μεγάφωνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της έναρξης του αγώνα και το Σάββατο και την Κυριακή.
Τι μπορεί να γίνει στο μέλλον; Ο αγώνας να ξεκινάει πιο αργά (και σε τέτοια ώρα ώστε να προλαβαίνει να ολοκληρωθεί φυσικά) ώστε οι αγωνιζόμενοι που έρχονται από όλα τα μέρη της Ελλάδας να είναι έτοιμοι και στη θέση τους την ώρα που πρέπει.

Σημαντική καθυστέρηση υπήρχε και σε κάθε πέρασμα κατά την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. Η γνώμη μας είναι ότι όταν τα δύο οχήματα στήνονται στην γραμμή της εκκίνησης, τα επόμενα δύο πρέπει να μπαίνουν στο χώρο του burn out και όταν τα δύο πρώτα οχήματα κοντεύουν στον τερματισμό τα δύο επόμενα πρέπει να ξεκινούν το burn out. Για εμάς δεν υπάρχει δικαιολογία για αυτού του τύπου την καθυστέρηση. Ίσως να υπήρχε κάποιος λόγος που δεν τον γνωρίζουμε. Πάντως ο αλυτάρχης του αγώνα ήταν παρών στην Santa Pod και είχε δει πολύ καλά το ρυθμό και τον τρόπο διεξαγωγής ενός αγώνα με πολλές συμμετοχές.

Φυσικά υπήρξε καθυστέρηση από προβλήματα με τα χρονόμετρα και χυμένα λάδια στην πίστα. Αυτά είναι αναπόσπαστο μέρος ενός αγώνα dragster. Και όχι μόνο μέρος του αγώνα αλλά και μέρος του θεάματος. Το πρόβλημα με τα λάδια στο δεξιό διάδρομο θα το σχολιάσουμε αναλυτικά παρακάτω.

Καθυστέρηση υπήρξε δύο φορές και με το ασθενοφόρο. Δύο λιποθυμίες θεατών είχαν, φυσικά, σαν αποτέλεσμα την διακοπή του αγώνα για τη μεταφορά τους με το ασθενοφόρο σε κατάλληλο χώρο. Δυστυχώς ακούστηκαν παράπονα ακόμα και γι' αυτό!!! Δηλαδή τι έπρεπε να γίνει; Να αφεθούν οι άνθρωποι αβοήθητοι; Προς ενημέρωση, τα ασθενοφόρα ήταν δύο, ένα πολιτικό και ένα στρατιωτικό, απλά ο γιατρός ήταν ένας. Ενδεχομένως, να πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι γιατροί παρόντες.

Το πρόβλημα με τα λάδια στο δεξιό διάδρομο
Ο ελλιπής καθαρισμός των λαδιών στη δεξιά λουρίδα της πίστας, είχε σαν αποτέλεσμα, τρία ή τέσσερα αυτοκίνητα να γλιστρήσουν και να αναγκαστούν να κάνουν ξανά το πέρασμά τους. Μάλιστα, στον τελικό της Open, και παρά το γεγονός ότι ο διάδρομος είχε καθαριστεί ξανά και ελεγχθεί για δεύτερη φορά, η Lotus γλίστρησε επικίνδυνα. Αυτό αποδεικνύει ότι πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι καθαρισμού της πίστας από λάδια. Γιατί μετά τον πρώτο καθαρισμό, έγιναν δοκιμαστικά περάσματα από αυτοκίνητα (ένα από αυτά ήταν του κυρίου Καπετανίδη) και όλα έδειχναν ότι η πίστα ήταν καθαρή από λάδι. Το sierra του Μελανίτη και άλλων δύο οδηγών όμως γλίστρησε και μετά τον δεύτερο καθαρισμό γλίστρησε και η Lotus.
Τι πρέπει να γίνει; Πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα υλικά που χρησιμοποιούνται και στο εξωτερικό.

Θέματα ασφαλείας
Πολλοί μίλησαν για ελλιπή μέτρα ασφαλείας. Αμέσως μας ήρθε στο μυαλό η πίστα της Santa Pod. Στην είσοδο της πίστας, στα εισιτήρια, στα συρματοπλέγματα, παντού, υπήρχε προειδοποιητικό μήνυμα που ανέφερε ότι το άθλημα είναι επικίνδυνο και ότι η πίστα και ο διοργανωτής δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.

Ήταν όλα σωστά στην Τρίπολη; Όχι. Πρέπει οι κερκίδες να μην φτάνουν τόσο κάτω. Μπορούν να φτιαχτούν άλλες κερκίδες οι οποίες να είναι πιο ψηλές (περισσότερες σειρές) αν και αυτό το κόστος δικαιολογείται μόνο σε περίπτωση ύπαρξης μόνιμης πίστας. Δηλαδή αν δεν υπάρχει πίστα δικαιολογούνται απώλειες; Φυσικά όχι. Μπορούν οι μισές κερκίδες να τοποθετηθούν από την άλλη μεριά της πίστας. Έτσι θα έχουμε τον ίδιο αριθμό θέσεων και περισσότερη ασφάλεια. Προσοχή: λέμε περισσότερη όχι απόλυτη. Γιατί η Lotus γλίστρησε πολύ νωρίς, μέσα στα "ασφαλή" όρια των κερκίδων.

Δεν υπάρχει απόλυτη ασφάλεια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ούτε στους αγώνες Dragster. Μπορούμε όμως να βελτιώσουμε την ασφάλεια του αγώνα. Εμείς κάνουμε τις προτάσεις μας.

Επιδόσεις
Όπως γράψαμε και στα forums από την Τρίπολη, από το Σάββατο φάνηκε ότι ο αγώνας θα είχε πολύ καλούς χρόνους. Οι μοτοσικλέτες της κατηγορίας 6, άλλες φορές είχαν περάσματα στα 9+ και το Σάββατο στα ελεύθερα είχαν αρκετά στα 8,8 και δύο στα 8,7 και 8,6 αντίστοιχα. Αρκετές μοτοσικλέτες έχουν δυναμώσει πολύ και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πια είναι αν θα αντέξουν στην εκκίνηση.

Και στα αυτοκίνητα είχαμε εντυπωσιακούς χρόνους αλλά και πολύ δυνατές συμμετοχές που αν και δεν κατάφεραν να κάνουν γρήγορα περάσματα έδειξαν ότι είναι στο σωστό δρόμο.

Στην κατηγορία Open η Lotus έκανε 9,82 και στον τελικό πήγαινε για χαμηλό 9άρι ή ακόμα και 8+ (περισσότερα στην συνέντευξη που ακολουθεί από το Φίλιππο Παπαφιλίππου). Τα δύο οκτακύλινδρα Ford, πέρα από τα εκπληκτικά burn out έδωσαν μια ιδέα των δυνατοτήτων τους. Ο Βλάχος έκανε 10,8 στον τελικό αν και ανέτοιμος ενώ το Κύπριος με το νέο κίτρινο Ford της Axion Design δεν μπόρεσε να επαναλάβει το 10,4 της Κύπρου λόγω προβλημάτων. Το Fiat Topolino επίσης ήταν ανέτοιμο. Υπομονή, τα αυτοκίνητα αυτά είναι καινούργια, θέλουν και παίρνουν πολύ βελτίωση. Η Ascona του Λούκου έκανε από 10,8 εώς 11,1. Αν έτρεχε στην Τ3, θα ήταν ο δεύτερος καλύτερος χρόνος της κατηγορίας.

Στην κατηγορία Τ4 ο Βλάχος έκανε 10,7 και 10,4 κερδίζοντας το εκπληκτικό Subaru που επανέλαβε το 11,3 της Κύπρου.

Στην Τ3 Ο Μιχάλης Αντωνίου έκανε δύο πανελλήνια ρεκόρ με 10,9 και 10,7. Μετά, κυνηγώντας ένα τρίτο πανελλήνιο ρεκόρ έσπασε το μοτέρ του. Νικητής της κατηγορίας ο μεγάλος άτυχος των Σερρών, Ιάκωβος Μελανίτης που επίσης κατέβασε το προσωπικό του ρεκόρ με 11,2. Περιμένετε τα αναλυτικά αποτελέσματα αύριο το βράδυ, μελετήστε τα και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας. Δεν τα θυμόμαστε όλα και σίγουρα αδικούμε κάποιους.

Μάχες και στις Τ2 και Τ1. Ο Ρούμελης (περισσότερα παρακάτω) σε κάθε πέρασμα ήθελε νέα ημιαξόνια ενώ και ο Πασπαλάς όσο και αν προσπαθούσε να ξεκινήσει σιγά το Uno του έμεινε από το ίδιο πρόβλημα. Το Honda του Συλαίου τα κατάφερε καλύτερα.

Η γνώμη μας: Οι έλληνες βελτιωτές έχουν πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα με τα μοτέρ που βελτιώνουν. Οι χρόνοι τους σε πίστες όπως αυτή της Santa Pod θα ήταν πολύ καλύτεροι από αντίστοιχους χρόνους ξένων βελτιωτών.

Πίστα
Πολλά έχουν ακουστεί για πίστα ή καλύτερα πίστες. Μία πίστα είναι έτοιμη από πέρυσι, μία άλλη από τον περασμένο Μάρτιο και αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι έτοιμες δύο - τρεις. Ποια είναι η αλήθεια; Η μόνη σωστή πίστα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι των Σερρών αλλά δεν είναι αρκετή πια για να φρενάρουν οι μεγάλες κατηγορίες των μοτοσικλετών και των αυτοκινήτων. Μακάρι να υπάρχει έτοιμη πίστα και ας μην το γνωρίζουμε. Αμφιβάλλουμε όμως...

Η μεγάλη ευκαιρία που πέρασε πριν ακόμα μας δοθεί είναι το ελληνικό. Όλη η Ευρώπη παρακαλάει να γίνει πίστα στο ελληνικό. Γιατί; Γιατί θα είναι η μόνη πίστα στην Ευρώπη, μέσα στο κέντρο της πρωτεύουσας, με άπειρο κόσμο να παρακολουθεί και όλες τις ομάδες μεγαθήρια να συμμετέχουν. Γιατί λοιπόν μία τέτοια προοπτική, άκρως συμφέρουσα οικονομικά, δεν προχωράει; Κρύβονται συμφέροντα από πίσω ή είμαστε απλά ηλίθιοι; Η γνώμη μας είναι ότι δεν παίζει κανένα ρόλο αν ισχύει το ένα ή το άλλο. Γιατί απλά χάνουμε μοναδική ευκαιρία να κάνουμε την Αθήνα το κέντρο των ευρωπαϊκών αγώνων dragster και όχι μόνο. Δεν πειράζει. Θα βλέπουμε formula 1 σε πίστα της Τουρκίας...

Συνέντευξη από τον Φίλιππο Παπαφιλίππου
Μετά το τέλος του αγώνα μιλήσαμε με τρεις αγωνιζόμενους. Ο κύριος Παπαφιλίππου μας ανέφερε τα ακόλουθα:

Είναι ευχαριστημένος με την παρουσία της ομάδας του και σε αυτό τον αγώνα. Η Lotus με 1,2 bar πίεση, με το νέο υδρόψυκτο Intercooler κατάφερε να κάνει το 9,82 με 240+ ταχύτητα εξόδου όταν το 9,8 το είχε πετύχει παλαιότερα με 1,7 bar. Στον τελικό πιστεύει ότι θα έσπαγε το 9 ακόμα και με συγκρατημένη εκκίνηση αλλά δυστυχώς είχε το ατύχημα. Μόνιμο πρόβλημα τα ημιαξόνια. Και όπως αποδείχθηκε, τα παλιά και ταλαιπωρημένα ήταν αυτά που άντεξαν, ενώ τα καινούργια που είχαν ετοιμαστεί για την Santa Pod, κόπηκαν σαν βούτυρο.

Ο Μιχάλης Αντωνίου έσπασε δύο φορές το πανελλήνιο με 10,9 και 10,7 και μία φορά το μοτέρ του. Κυνηγώντας στο τελευταίο πέρασμα ένα νέο πανελλήνιο, το μοτέρ δεν άντεξε άλλο (ήταν ήδη ταλαιπωρημένο) και κάτω από την πίεση των 2,6 bar παρέδωσε πνεύμα. Ο Γιάννης Σαχανάς και πάλι έκανε δύο περάσματα 10,7 και 10,4 και παρά την φήμη, δεν έσπασε μοτέρ.

Το κίτρινο Sierra αντιμετώπισε προβλήματα με το ρεύμα στους μισούς κυλίνδρους και έτσι έμεινε μακριά ακόμα και από το 10,4 της Κύπρου. Το οκτακύλινδρο Sierra πέτυχε χρόνο 10,8.

Συνέντευξη από τον Γιώργο Τσακανίκα
Ο Γιώργος Τσακανίκας ήταν ο μεγάλος άτυχος του αγώνα. Το Sierra του έσπασε στο πρώτο ελεύθερο πέρασμα. Περίμενε χρόνο τουλάχιστον 0,5 δευτερόλεπτα καλύτερο από το προσωπικό του ρεκόρ που είναι και ρεκόρ στη ΒΤ. Τα καλά νέα είναι ότι η ζημιά είναι πολύ μικρότερη από αυτή που φοβότανε (φλάντζα και όχι μοτέρ) και το Sierra θα είναι ετοιμοπόλεμο και πάλι πολύ σύντομα.

Είναι επίσης πολύ ευχαριστημένος από την επίδοση του Δημήτρη Ανδρουλάκη που έσπασε το 12.

Συνέντευξη από τους Δημήτρη και Απόστολο Ρούμελη
Μιλήσαμε και με τους κυρίους Ρούμελη. Είναι φανερά στεναχωρημένοι από το γεγονός ότι δεν κατάφεραν να πετύχουν το χρόνο που μπορούν. Δύο ημιαξόνια κομμένα σε δύο περάσματα και κάποια "μπερδέματα" του μοτέρ ψηλά, τους ανάγκασαν να αγωνιστούν αλλάζοντας στις 7500 στροφές (αντί στις 9500) και να "περιοριστούν" στο 11,9. Αυτή τη φορά είχαν έρθει για σπουδαίο χρόνο, ακόμα και κάτω από 11. Δυστυχώς, παρά την σωστή προετοιμασία το αποτέλεσμα δεν ήρθε.

Συνέντευξη από την ομάδα του Νικόλαου Λούκου
Το ΑΧ έτρεξε με normal λάστιχα. Τα Μ/Τ τα βάλαμε στο PUNTO του Φαραντάκη το οποίο δεν έτρεξε τελικά ΒΑ όπως το είχαμε δηλώσει αλλά Α2. Είχαμε κάποια μικροπροβλήματα με το δυναμό στο ΑΧ αλλά τελικά τα ξεπεράσαμε. Ένα άλλο θέμα που μας προβλημάτισε ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων στο PUNTO το οποίο μας κόστισε την δεύτερη θέση. Μία χαμένη αλλαγή (κόλλησε η δευτέρα) ήταν η αιτία της ήττας στον ημιτελικό απο το μαύρο Saxo. Η πρώτη και η τρίτη θέση στην Α2 πιστεύω ότι αντιπροσωπεύει την δουλειά της ομάδας μας.

Βέβαια του χρόνου, πιστεύω να έχουμε περισσότερο ανταγωνισμό (π.χ. Τζανετής) γιατί στο φετεινό πρωτάθλημα η διαφορά μας από τον δεύτερο είναι χαοτική.

Η στρατηγική μας στην OPEN μας στέρησε τον τελικό. Ξέραμε ότι ο κ. Παπαφιλίππου με το Lotus δεν είχε κάνει καλό χρόνο. Για να μην τρέξουμε ημιτελικό με το Lotus και να κοντράρουμε ένα απο τα Sierra, θα έπρεπε να μην κάνουμε πρώτο χρόνο.

Ο κύριος Αλέπης όμως, είχε δει τα λάδια της δεξιάς λωρίδας από κοντά και δεν θέλησε επ' ουδενί να αφήσει να πάει η Ascona στην δεξιά λωρίδα. Έτσι λοιπόν μας ζήτησε να κάνουμε πρώτο χρόνο για να μπορέσουμε να διαλέξουμε λωρίδα. Φυσικά, το αποτέλεσμα ήταν να μην πάμε στον τελίκο αλλά και να μην εκτεθούμε σε κίνδυνο, όπως και έγινε με τον κ. Παπαφιλλίπου στον τελικό.

Τέλος, ετοιμάζουμε για του χρόνου μια πολλή δυνατή συμετοχή για την ΒΑ. Περισσότερα του χρόνου...

Αυτά σαν πρώτη γεύση. Το ελληνικό dragster απέδειξε για άλλη μία φορά τις δυνατότητες του αλλά και τις αδυναμίες του. Τις δυνατότητες θα τις επεκτείνουμε και τις αδυναμίες θα τις μετατρέψουμε σε γνώση και εμπειρία προς όφελος του ίδιου του αθλήματος.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΗΜΙΤΕΛΙΚΑ

ΗΜΙΤΕΛΙΚΑ

ΜΙΚΡΟΙ ΤΕΛΙΚΟΙ

ΤΕΛΙΚΟΙ

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ


dragnews.gr