Οχήματα Βόλτας - Street Racing Vehicles | Βασίλης - Fiat Uno Turbo
29.07.03 
  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Fiat Uno Turbo ένα όνομα, μια ιστορία. Ποιος δεν ξέρει αυτό το μικρό τετραγωνισμένο πανάλαφρο αμάξι με τον καλό, για την εποχή του, εξοπλισμό; Όταν η FIAT το παρουσίαζε ως αντικαταστάτη του 127 σίγουρα δεν περίμενε πως θα πυροδοτούσε ένα νέο κύμα στης βελτιώσεις.

Την δεκαετία του '80 τα Uno Turbo και τα Renault 5 GT ήταν οι κύριοι πρωταγωνιστές στις κόντρες αλλά ακόμα και σήμερα φέρνουν σε δύσκολη θέση αυτοκίνητα αρκετά πιο ακριβά και δυνατά από αυτά. Όλοι μας έχουμε ακούσει ιστορίες για τερατοποιημένα Uno που καταβρόχθιζαν ό,τι βρισκόταν στον δρόμο τους.

Τα Uno Turbo αποτελούσαν μια πόλη καλή λύση για τον νέο της εποχής που ήθελε έναν μικρό πύραυλο για της μετακινήσεις του. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που πουλήθηκαν σε μεγάλους αριθμούς. Βέβαια, το να βρεις σήμερα ένα νορμάλ Uno Turbo σίγουρα αποτελεί πρόκληση...

Ο Βασίλης, ιδιοκτήτης αυτού του Uno Turbo, απευθύνθηκε στον μηχανικό Πλυταριά Θεόδωρο ο οποίος είναι και υπεύθυνος για την βελτίωση και εξέλιξη του αυτοκινήτου.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Το Uno φοράει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο σετ ανάρτησης της ΚΟΝΙ.

ΦΡΕΝΑ
Τα φρένα έχουν παραμείνει τα εργοστασιακά με καλύτερα υλικά τριβής. Στο μέλλον και όταν τα άλογα αυξηθούν καλό θα ήταν να υπάρξει βελτίωση σε αυτό τον τομέα.

ΖΑΝΤΕΣ - ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Το Uno πατάει πάνω σε 15αρες ζάντες της BWA με διάσταση ελαστικών 195/50/15.

ΔΙΣΚΟΣ - ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Το σαμάν είναι κοκτέιλ διαφόρων σχέσεων από δυνατά ιταλικά τουρμπάτα αυτοκίνητα ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στην μεγάλη ροπή. Ο δίσκος είναι τετράφτερος και το πλατό έχει διπλό χτένι.

ΜΟΤΕΡ
Το εργοστασιακό μοτέρ αντικαταστάθηκε από νέο το οποίο προέρχεται από Punto GT. Στη θέση των εργοστασιακών πιστονιών βρίσκουμε σφυρήλατα, ιδίων διαστάσεων, της Mahle τα οποία αντέχουν στις αυξημένες πιέσεις του θαλάμου καύσης.

Ο εκκεντροφόρος αλλάχτηκε με άλλον της COLOMBO - BARIANI με ρυθμιζόμενο γρανάζι. Όσο και αν προσπαθήσαμε δεν μπορέσαμε να μάθουμε τα χαρακτηρίστηκα του από τον ιδιοκτήτη του αυτοκίνητου. Το ίδιο ισχύει και για τη σχέση συμπίεσης που δουλεύει το αμάξι στην παρούσα του μορφή.

Στην εισαγωγή συναντάμε την παντελή έλλειψη φίλτρου. Η τουρμπίνα είναι η κλασσική ρουλεμανάτη GARRETT T28 που είναι τοποθετημένη πάνω σε χειροποίητη πολλαπλή ενώ η διάμετρος της εξάτμισης είναι 65 mm.

Για την τροφοδοσία του μοτέρ έχουν επιλεγεί μπεκ μεγαλύτερης παροχής από αυτή των εργοστασιακών, αγνώστων λοιπόν στοιχείων. Τον επαναπρογραμματισμό της κεντρικής μονάδας του αυτοκινήτου έχει αναλάβει γνωστός βελτιωτικός οίκος από την Αθήνα. Ο επαναπρογραμματισμός δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα για αυτό και δεν υπάρχει δυναμομέτρηση. Για την εκτόνωση του αέρα έχει τοποθετηθεί μια σκάστρα της BONALUME.

Το front mount intercooler της FORGE συμβάλλει τα μέγιστα στην απόδοση του μοτέρ.

ΣΑΛΟΝΙ
Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε τρία όργανα εποπτικού ελέγχου του μοτέρ ενώ στην κολώνα του οδηγού ξεχωρίζουν το μπαρόμετρο της HKS καθώς και το Shift Light.
Στη θέση του οδηγού το πανέμορφο Sparco είναι εφοδιασμένο με ζώνες τεσσάρων σημείων ενώ το τιμόνι της Isotta και ο λεβιές της Momo συμπληρώνουν την εικόνα.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ
Εξωτερικά αυτό που τραβά αμέσως την προσοχή είναι ο κομμένος μπροστινός προφυλακτήρας με το μεγάλο intercooler και τα φρυδάκια στα φανάρια. Η όψη του Uno είναι άκρως επιθετική και το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τα υπόλοιπα αδερφάκια του.

ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ - ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες βελτίωσης και οι ρύθμισης και γι' αυτό θα ήταν άδικο να παρουσιάσουμε αυτή τη στιγμή δυναμομέτρηση που να μην ανταποκρίνεται στης πραγματικές δυνατότητες αυτού του πολύ δυνατού αυτοκινήτου. Ευχαριστούμε πολύ τον Βασίλη για την παραχώρηση του αυτοκινήτου του.

Κείμενο - Φωτογραφίες: Βασίλης Σοφιανόπουλος

 

dragster.gr

Βασίλης Σοφιανόπουλος