Οχήματα Βόλτας - Street Racing Vehicles
  

 Γιάννης - Seat Ibiza 20VT [256 Ίπποι - 37,9 Kg/m Ροπή]

24.05.03 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι η γρήγορη έκδοση του Seat Ibiza που κυκλοφόρησε το 2000. Αποτέλεσε ίσως την καλύτερη αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής. Με περίπου 17.500 ευρώ αγόραζες ένα συμπαγές αυτοκίνητο με 16άρες ζάντες αλουμινίου, δισκόφρενα εμπρός - πίσω, το γνωστό 1,8 20VT μοτέρ του Group VAG με 156 άλογα στο στρόφαλο και κορυφαίες επιδόσεις, 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με 4 ηχεία και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στα στάνταρντ του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνονταν σύστημα αντισπίν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Το μόνο του μειονέκτημα ήταν οι περιορισμένοι χώροι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το πιο κοντινό μοντέλο με παρόμοια χαρακτηριστικά είναι το VW Golf που κοστίζει 7.400 ευρώ παραπάνω. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το Seat Ibiza 20VT απετέλεσε μία εξαιρετική πρόταση. Η παραγωγή του έχει πια σταματήσει. Το μοντέλο αυτό έχει αντικατασταθεί από το νέο Ibiza με αρκετά μεγαλύτερο σασί.

Δεν αναφέραμε όμως ένα ακόμα πολύ σημαντικό - ίσως το σημαντικότερο - πλεονέκτημα αυτού του μοντέλου: τις τεράστιες δυνατότητες εξέλιξής του. Τα μοτέρ αυτά με αλλαγή τουρμπίνας, πολλαπλής εξαγωγής, μπεκ, AFM, και προγράμματος φτάνουν τα 350+ άλογα. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο σας παρουσιάζουμε σήμερα.

Ιδιοκτήτης του είναι ο γνωστός "παλιός" στο χώρο της Βούτας, ο Γιάννης. Επέλεξε το Seat Ibiza ακριβώς για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω. Αγοράζεις "πολύ" αυτοκίνητο με λίγα χρήματα: Ισχύς, επιδόσεις, ποιότητα, εμφάνιση, πανεύκολη εξέλιξη με χαμηλό κόστος.

Το συγκεκριμένο Ibiza έχει εξελιχθεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος και τη διατήρηση της οδηγικής συμπεριφοράς στα εργοστασιακά σχεδόν επίπεδα. Αποτελεί ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο σε κόντρα από στάση και έναν πολύ ισχυρό αντίπαλο σε ανοίγματα από ρεπρίζ. Είναι χαρακτηριστική η άνεσή του να στέκεται δίπλα σε βελτιωμένα BMW M3 με τα 321 άλογα και να περνά με άνεση βελτιωμένα Honda S2000. Όσο για τη συμπεριφορά του σε ταξίδι, αρκεί να αναφέρουμε ότι δουλεύοντας με υποπίεση μπορείς να ταξιδεύεις άνετα με 190 – 200 χλμ/ω ενώ σε ευθείες χωρίς κίνηση και με τέρμα γκάζι μπορείς να φτάσεις εύκολα τα 260+ χλμ/ω. Ας δούμε όμως τις βελτιώσεις του αυτοκινήτου:

Ανάρτηση
Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί σημαντικά. Το Ibiza 20VT φοράει τα κίτρινα «χοντροκάλαμα» Bilstein αμορτισέρ με Eibach ελατήρια.

Φρένα
Τα φρένα έχουν παραμείνει τα εργοστασιακά αφού η απόδοσή τους είναι αρκετά ικανοποιητική. Εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν δισκόφρενα από το S3 ή από το Seat Ibiza Cupra R.

Ζάντες - Ελαστικά
Οι ζάντες είναι οι πανέμορφες 17άρες Kosei και τα ελαστικά είναι τα Dunlop Sport 9000 διαστάσεων 205-40-17.

Δίσκος - Μετάδοση
Το σασμάν είναι εντελώς νορμάλ. Ο δίσκος και το πλατό θα αλλαχτούν σύντομα αφού δεν αντέχουν στην πολύ υψηλή ροπή των 38 Kg/m.

Μοτέρ
Το μοτέρ που φοράει το Ibiza είναι το κλασσικό μοτέρ του Group VAG με 9,5:1 λόγω συμπίεσης και 156 άλογα από το εργοστάσιο. Για να μπορέσει να βγάλει 256 ίππους, έχει αλλαχτεί η τουρμπίνα Κ03 και στη θέση της έχει τοποθετηθεί η ελαφρά μεγαλύτερη Κ04. Τα μπεκ και το AFM έχουν επίσης αλλαχτεί με τα αντίστοιχα του Audi S3. Για την καλύτερη αναπνοή του μοτέρ, έχει τοποθετηθεί φίλτρο την KN και έχει φτιαχτεί ram-air. Ακόμα, διευκολύνεται η έξοδος των καυσαερίων με custom down pipe και εξάτμιση διαμέτρου 65χιλ. Για την απόκτηση 6 επιπλέον ίππων, τοποθετήθηκαν οι underdrive πανάλαφρες τροχαλίες της ECS Tuning.

Το μοτέρ, με αυτά τα πράγματα (χωρίς τις τροχαλίες) ξεκίνησε από τα 211 περίπου άλογα. Μετά από αρκετό ψάξιμο και συνεχή βελτίωση του προγράμματος της Superchips, έφτασε η απόδοση στα σημερινά επίπεδα: Τα 256 άλογα στις 4982 στροφές με μέγιστη ροπή 37,9 Kg/m στις 4306 στροφές είναι αρκετά ώστε κινούν τα 1120 κιλά του Ibiza με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Σημείο κλειδί στην απόδοση του αυτοκινήτου στο δρόμο αποτελεί το νέο intercooler. Φυσικά το εργοστασιακό είναι σχεδιασμένο για λιγότερη ισχύ και δεν μπορεί να ψύξει ικανοποιητικά τον εισερχόμενο αέρα. Ο Γιάννης δεν ήθελε όμως να τοποθετήσει front mount intercooler για δύο λόγους: ο πρώτος είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος και πρέπει να γίνουν διάφορες πατέντες για να χωρέσει. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με όλες τις εξτρά σωληνώσεις το αυτοκίνητο θα παρουσίαζε λαγκάρισμα στις χαμηλές στροφές, κάτι που δεν είναι καλό για τα ανοίγματα από ρεπρίζ.

Έτσι σχεδιάστηκε από την αρχή ένα Intercooler το οποίο χρησιμοποιεί τις κορυφαίες στον κόσμο κυψέλες της Spearco και τοποθετείται στην εργοστασιακή θέση, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσεις ούτε ένα κολλιέ παραπάνω. Το μέγεθος του νέου αυτού Intercooler είναι λίγο μεγαλύτερο και οι προδιαγραφές του είναι για περίπου 320 άλογα!! Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την τοποθέτηση αυτού του Intercooler το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε ψηλά ενώ χαμηλά η συμπεριφορά του είναι κορυφαία, χωρίς ίχνος λαγκαρίσματος.

Σαλόνι
Το σαλόνι του αυτοκινήτου έχει παραμείνει νορμάλ. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα προσφέρουν αρκετή πλευρική στήριξη. Το ύφασμα της ταπετσαρίας δυστυχώς λερώνεται πολύ εύκολα. Στα μελλοντικά σχέδια του Γιάννη είναι η τοποθέτηση δέρματος.

Στην αριστερή κολώνα μπορούμε να διακρίνουμε το πανέμορφο μπαρόμετρο της APEXi και στην κονσόλα τον αναλυτή καυσαερίων της Race Motorsport.

Μελλοντικά σχέδια
Στα μελλοντικά σχέδια του Γιάννη είναι η τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης τουρμπίνας, πολλαπλής εξαγωγής, ενισχυμένου δίσκου και πλατό καθώς και κατάλληλη τροποποίηση του προγράμματος. Στόχος είναι να επιτευχθεί η ιπποδύναμη των 300+ αλόγων χωρίς όμως να αλλοιωθεί η πραγματικά πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά. Είναι ιδιαίτερα εκνευριστικό να οδηγάς ένα αυτοκίνητο που μέχρι κάποιες στροφές να σέρνεται και μετά, όταν τουρμπίζει, να μην μπορείς να το "μαζέψεις".

Ευχαριστούμε το Γιάννη για τη διάθεση του αυτοκινήτου του και την αποκάλυψη των "μυστικών" του. Θα σας ενημερώνουμε για τις μελλοντικές εξελίξεις.

 
 

dragster.gr

Αλέξης Ανδρεάδης