Παρουσιάσεις Αγωνιστικών - Racing Vehicles | ZMan's Super Twin Top Fuel
22.04.06
  

ZMan's Super Twin top Fuel Bike!
ZMan's Super Twin Top Fuel

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - MORE PHOTOS

Επισκεφτήκαμε τον Τάκη Ζαρειφόπουλο (ZMan) στο μαγαζί του για να δούμε από κοντά το πρώτο super Twin Top Fuel Bike που ήρθε ποτέ στην Ελλάδα! Ο Τάκης, τον οποίο γνωρίζουμε αρκετά χρόνια, είναι ο πιο ενημερωμένος και με τις περισσότερες γνώσεις αγωνιζόμενος γύρω από το dragster. Η απόφαση ενός τέτοιου ανθρώπου να προxωρήσει στην απόκτηση ενός Top Fuel Bike έχει ιδιαίτερη σημασία.

GreekDragster: Καλησπέρα Τάκη και καλορίζικο! Πες μας λίγα λόγια για το θηρίο που έχουμε μπροστά μας.

Zman: Καλησπέρα παιδιά. Το συγκεκριμένο Super Twin Top Fuel Bike έχει δικύλινδρο μοτέρ σε σχήμα V, 142 κυβικές ίντσες ή 2327 κυβικά εκατοστά. Η συγκεκριμένη διάταξη παραπέμπει στα Small Blocks με καπάκι αλουμινίου της Chevrolet. Το μοτέρ αυτό καίει νιτρομεθάνιο σε αναλογία 98% - 99% και το υπόλοιπο είναι μεθανόλη.

ZMan's Super Twin top Fuel Bike!

Το συγκεκριμένο Super Twin τρέχει αρκετά χρόνια στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Κατασκευάστηκε στην Ολλανδία μετά όμως αγοράστηκε και μεταφέρθηκε στην Αγγλία από τον Bernie Hepworth ο οποίος το άλλαξε ολόκληρο και σχεδίασε με την ARE τις νέες κυλινδροκεφαλές. Το πιο σημαντικό κομμάτι του είναι οι κεφαλές του. Είναι το μοναδικό κομμάτι στον κόσμο (πρωτότυπο) που έχει τις κεφαλές στριμμένες προς τη ροή του αέρα, τόσο όσο ακριβώς χρειάζεται για να μην εμποδίζεται η εισαγωγή του αέρα στο μοτέρ.

Η πρωτεύουσα μετάδοσή του αποτελείται από έναν φυγοκεντρικό συμπλέκτη μέσω ιμάντα ενώ το κιβώτιο είναι πλανητικό 2 ταχυτήτων της BENTEC.

Η ανάφλεξη είναι DYNA 4000 TOPFUEL. Διαθέτει επίσης data logging computer RACEPACK V300 στο οποίο κουμπώνουν όλοι οι αισθητήρες ο ένας πάνω στον άλλο (όπως στην παράλληλη θύρα του υπολογιστή) χωρίς να χρειάζονται εξτρά καλωδιώσεις. Η δυνατότητα για real time display όλων των βασικών δεδομένων (θερμοκρασία καυσαεριων, πίεση καυσίμου, πίεση λαδιού, ταχύτητα των τροχών, πατινάρισμα, σπινιάρισμα) επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να ρυθμίσει με ακρίβεια το setup ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά στην πίστα.

Η παροχή καυσίμου γίνεται μέσω μηχανικής τρόμπας της KINSLER. Της ίδιας εταιρείας είναι και όλο το σύστημα τροφοδοσίας, 3 μπεκ ανά θυρίδα και οι δύο βαλβίδες ασφαλείας για το σβήσιμο. Μάλιστα η μία βαλβίδα συνδέεται με λουράκι με τον αναβάτη για να σβήσει τον κινητήρα σε περίπτωση πτώσης του αναβάτη.

Το Super Twin έχει αγοραστεί με ολόκληρη την προίκα του. Στη διάθεση του ZMan υπάρχουν δύο μοτέρ, 2 σασμάν, 8 custom πιστόνια της JE, 5 κύλινδροι. Διπλά είναι και όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα όπως ο στρόφαλος CHARLEY KARLING από ατσάλι Orvar Supreme της Uddeholm, το οποίο είναι πιο μαλακό από το impex ώστε να μην σπάει εύκολα.

GreekDragster: Γιατί πήρες ένα τέτοιο μηχανάκι και όχι ένα…
Zman: … Prostock ή promod (με προλαβαίνει ο Τάκης); Γιατί έπρεπε (γελάει). Είναι η φυσική εξέλιξη. Κατ’ αρχήν τα prostock είναι πιο ακριβά. Προσωπικά με ενδιέφερε να αποκτήσω ό,τι πιο εξελιγμένο γιατί επιθυμώ να παρακολουθήσω το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.

Το συγκεκριμένο έχει κάνει 7,01 με 330+ χλμ/ώ ενώ όπως είναι έχει δυνατότητες για 6,7 - 6,8, σε κανονική πίστα βέβαια. Από εκεί και κάτω χρειάζεται προοδευτικό συμπλέκτη και ελεγχόμενη διαχείριση για πολλαπλά στάδια καυσίμου. Οι χρόνοι του λοιπόν είναι για τη δεκαεξάδα ενώ οι δυνατότητές του για την οκτάδα, πάντα μιλώντας για το ευρωπαϊκό.

GreekDragster: Ποια είναι τα σχέδιά σου για το 2006;
Zman: Στην Ελλάδα, αν κάνω δοκιμές, αυτές θα είναι μόνο σε αεροδρόμια. Από εκεί και πέρα με ενδιαφέρει να τρέξω σε Μάλτα και Κύπρο και φυσικά οι βασικοί μου στόχοι είναι το Hockenheim, το Drahten, η Santa Pod και το Bulldog Bash στο Shakepears County Raceway. Αυτή τη στιγμή η ομάδα μου είναι υπό σύσταση και σε αναζήτηση χορηγών.

Ευχαριστούμε πολύ τον ZMan για το χρόνο του και τη διάθεση του Top Fuel Bike και φυσικά του ευχόμαστε κάθε επιτυχία!