Παρουσιάσεις Αγωνιστικών - Racing Vehicles  
   

 Γιώργος Τσακανίκας - Ford Sierra Cosworth 4Χ4 (Τ3)

27.05.03 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η σημερινή παρουσίαση αφορά στο Sierra του κυρίου Γιώργου Τσακανίκα το οποίο έβγαλε τα πολιτικά του και φόρεσε την αγωνιστική του φόρμα. Το Sierra που κατέχει τα πανελλήνια ρεκόρ καλύτερου χρόνου και ταχύτερης εξόδου στη ΒΤ, φέτος αγωνίζεται στην ενοποιημένη, πια, Τ3-Τ4 με μεγάλες φιλοδοξίες.

Το αυτοκίνητο έχει παραμείνει ίδιο σε αρκετά σημεία, σε σύγκριση με πέρυσι. Αρκετές όμως είναι και οι αλλαγές. Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ο περυσινός, 2000cc. Ο στρόφαλος, οι μπιέλες και το μπλοκ βασίζονται στον νορμάλ, έχουν όμως υποστεί ειδική επεξεργασία ώστε να αντέχουν στις υψηλές στροφές. Τα έμβολα είναι της Accralite, διαστάσεων 90,8 x 77. Η σχέση συμπίεσης δεν είναι ανακοινώσιμη. Η αντλία λαδιού είναι η νορμάλ με ειδικές τροποποιήσεις ώστε να μπορεί να λιπαίνει σωστά τα κινούμενα μέρη, ειδικά στις υψηλές στροφές. Για τον ίδιο λόγο, ο Γιώργος Τσακανίκας έχει τροποποιήσει και το κάρτερ.

Καπάκι Κυλινδροκεφαλής
Το καπάκι έχει εξελιχθεί ροϊκά από τον ίδιο το Γιώργο Τσακανίκα. Οι βαλβίδες είναι από πολύ ελαφρύ κράμα και σαφώς μεγαλύτερες από τις νορμάλ. Μεγαλύτερες είναι φυσικά και οι έδρες. Το καπάκι έχει υποστεί ειδική κατεργασία ώστε να μπορέσει να συνεργαστεί σωστά με τα τριπλά ελατήρια βαλβίδων. Τα υδραυλικά ωστήρια έχουν αλλαχτεί με μηχανικά ενώ χρησιμοποιούνται καπελλότα μαγνησίου.

Οι εκκεντροφόροι είναι πολύ άγριοι, ειδική παραγγελία του Γιώργου. Η επιλογή τους έχει γίνει με βάση τη σχέση συμπίεσης. Το καπάκι έχει επίσης τροποποιηθεί ώστε να χωρέσει τους εκκεντροφόρους. Η ρύθμισή τους γίνεται με τη βοήθεια των πανάλαφρων γραναζιών της Quaife τα οποία παίρνουν κίνηση από λουρί κέβλαρ.

Η φλάντζα είναι μεταλλική με δαχτυλίδια. Τα μοτέρ δένεται με μπουζόνια από ευγενές μέταλλο.

Εισαγωγή
Όλη η εισαγωγή είναι χειροποίητη, κατασκευασμένη εξ’ ολοκλήρου από το Γιώργο Τσακανίκα. Χρησιμοποιούνται 8 μπεκ ψεκασμού, 2 ανά κύλινδρο, με δυνατότητα παροχής 870cc ανά λεπτό το καθένα. Η πίεση βενζίνης είναι ρυθμισμένη στα 3 bar.

Χταπόδι – Εξάτμιση
Όλη η μελέτη και η κατασκευή είναι ευθύνη του Στέλιου Παναγιωταρά (NS-RACING).

Τροχαλίες
Ο Ηρακλής Καρανάσιος έχει κατασκευάσει τις πανάλαφρες τροχαλίες με γνώμονα την ευστροφία και φυσικά την αντοχή.

Τουρμπίνα
Η τουρμπίνα, επιλογή του Βαγγέλη Πασπαλά, είναι από τη νέα σειρά της Turbonetics με ικανότητα παροχής 900+ ίππων.

Ψύξη
Όπως και πέρυσι, χρησιμοποιείται το υδρόψυκτο Intercooler της Spearco. Το ψυγείο νερού είναι νορμάλ αλλά κι εδώ υπάρχει κάποιο μικρό μυστικό στο κύκλωμα ψύξης.

Ηλεκτρικά
Ο κινητήρας, φέτος, υποστηρίζεται από ηλεκτρικά κορυφαίας τεχνολογίας DTA. Η χαρτογράφηση του κινητήρα είναι ευθύνη του Γιάννη Ανδριανάκη.

Μετάδοση
Το βολάν είναι το εργοστασιακό. Έχει υποστεί όμως επεξεργασία ώστε να δεχτεί το τριπλόδισκο σετ της Helix 90 Kgr.

Το μπροστινό διαφορικό της Quaife υποστηρίζεται από μπλοκέ Torsen. Τα εμπρός ημιαξόνια είναι από Sierra Group A. Στον πίσω άξονα, το διαφορικό και τα ημιαξόνια είναι από το θρυλικό RS500.

Το σασμάν είναι νορμάλ, όχι σειριακό, με ατσάλινα γρανάζια.

Ζάντες – Ελαστικά
Οι ζάντες είναι ελαφρού κράματος και διαστάσεων 15x9 ιντσών. Υπάρχουν διαθέσιμα δύο σετ ελαστικών: 22x8 και 26x8 ιντσών.

Ανάρτηση
Η ανάρτηση έχει παραμείνει η περυσινή: Proflex ρυθμιζόμενη.

Σασί – Ελαφρώματα
Το βάρος παίζει μεγάλο ρόλο στις επιδόσεις. Έτσι από το Sierra έχει αφαιρεθεί οτιδήποτε επιτρέπει ο κανονισμός. Επίσης, το καπό οι προφυλακτήρες είναι από κέβλαρ, κατασκευής της AUTO BODY STYLE.

Ολοκληρώνοντας της παρουσίαση, βλέπουμε ότι σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη. Και η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Το συγκεκριμένο Sierra έχει εξελιχθεί με στόχο την ευστροφία και άρα την αντοχή όλων των εμπλεκόμενων μηχανικών μερών στις υψηλές στροφές.

Το Sierra στον πρώτο του κιόλας αγώνα, στο Ελληνικό, έκανε 10,7. Ο χρόνος αυτός είναι 5 δέκατα του δευτερολέπτου κάτω από την καλύτερη περυσινή επίδοση. Ο χρόνος του κατά πάσα πιθανότητα θα έπεφτε κι άλλο αν από λάθος αλλαγή δεν έσπαγε το μοτέρ. Δυστυχώς όλοι μας χάσαμε έναν εξαιρετικό τελικό – κόντρα ανάμεσα στο Γιώργο Τσακανίκα και το Γρηγόρη Δημητριάδη.

Στις Σέρρες, το αυτοκίνητο δεν είχε προλάβει να ετοιμαστεί κι έτσι θα κάνει την επανεμφάνισή του στον επόμενο αγώνα της Κρήτης, σε λίγες ημέρες. Σε αυτό τον αγώνα, το μοτέρ έχει ήδη ενισχυθεί περισσότερο.

Εντωμεταξύ ο Γιώργος Τσακανίκας έχει ξεκινήσει την κατασκευή ενός νέου μοτέρ, το οποίο θα το τοποθετήσει γύρω στα μέσα της αγωνιστικής σεζόν. Το νέο αυτό μοτέρ είναι σχεδιασμένο για 900+ άλογα χωρίς τη χρήση νίτρο, μόνο με βενζίνη.

Σημαντικότατο ρόλο, στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, παίζει το σασμάν. Ο Γιώργος Τσακανίκας αναζητεί χορηγό για την προμήθεια σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με στόχο τον απόλυτο χρόνο στην Ελλάδα.

Ευχαριστούμε και πάλι το Γιώργο Τσακανίκα για τη διάθεση του αυτοκινήτου του και την αποκάλυψη των μυστικών της δουλειάς του. Εμείς του ευχόμαστε καλή συνέχεια στο πρωτάθλημα.

-

dragnews.gr

Ηλίας Βαθειάς