Παρουσιάσεις Αγωνιστικών - Racing Vehicles  
   

 Φίλιππος Παπαφιλίππου - Lotus Esprit Sport 300

25.04.02


Φωτογραφίες

Πριν λίγες ημέρες επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της Axion Design. Οι κύριοι Φίλιππος Παπαφιλίππου και Μιχάλης Αντωνίου αν και απασχολημένοι με την προετοιμασία των αυτοκινήτων της Axion Design για το δεύτερο αγώνα του κυπέλλου dragster 2002, μας υποδέχτηκαν στο χώρο τους.

Είχαμε την ευκαιρία να φωτογραφήσουμε τη Lotus που ήταν σχεδόν έτοιμη. Το αυτοκίνητο έχει αλλάξει πολύ από πέρυσι. Πίσω έχουν τοποθετηθεί τροχοί και λάστιχα Hoosier 30 ιντσών ειδικοί για dragster. Για να χωρέσουν, το σασί έχει υποστεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πανέμορφο και εντυπωσιακό. Όσοι βρεθείτε στην Τρίπολη, αξίζει να το δείτε από κοντά. Εμπρός έχουν παραμείνει οι 17 ιντσών τροχοί. Η Lotus έχει επίσης εφοδιαστεί με wheelie bar και ηλεκτρονικό σύστημα πυρόσβεσης το οποίο μάλιστα ενεργοποιείται και με τηλεχειρισμό!! Ακόμα, ο οδηγός του προστατεύεται πια από ένα πανίσχυρο roll-cage.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι η όλη φροντίδα και χορηγία της προσπάθειας αυτής ανήκει στην AVC Weber και προσωπικά στον κύριο Αντώνη Βιτάλη ο οποίος έχει υπό την επίβλεψή του κάθε βήμα της εξέλιξης της Lotus. Ας δούμε κάποια τεχνικά στοιχεία:

Μοντέλο
Lotus Esprit Sport 300 (έκδοση σασί).

Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι οκτακύλινδρος σε διάταξη V, 32βάλβιδος αγωνιστικής προέλευσης. Παλαιότερα χρησιμοποιούταν σε αγώνες αντοχής. Περιλαμβάνει ελατήρια της Total Seal, έμβολα της JE, μπιέλλες της Αrrows, μηχανικά αντί για υδραυλικά ωστήρια, retainers από τιτάνιο, βαλβίδες από ελαφρύ κράμα και διπλά ελατήρια βαλβίδων Kent. Oι εκκεντροφόροι είναι εξελιγμένοι από την Colombo Barianni, ειδική παραγγελία του κύριου Βιτάλη. Τα μπουζόνια σύσφιξης του μοτέρ είναι ιδιοκατασκευή της Axion Design.

Ηλεκτρικά
Η Lotus είναι εφοδιασμένη με ηλεκτρικά της EFI Technology Euro6. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει και τηλεμετρία!! Ανά πάσα στιγμή, δηλαδή, όλες οι ενδείξεις του αυτοκινήτου μεταφέρονται σε υπολογιστή που χειρίζεται άνθρωπος μακριά από το αυτοκίνητο. Ο ίδιος άνθρωπος, έχει μάλιστα και τη δυνατότητα να κάνει όποιες ρυθμίσεις θέλει (πίεση turbo, avance, καύσιμο κ.λπ.) από μακριά!! Την ίδια έκδοση ηλεκτρικών "φοράει" και το αυτοκίνητο του κυρίου Γιάννη Σαχανά.

Για να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η έκδοση Euro6 αρκεί να αναφέρουμε ότι η έκδοση Euro12 χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη Formula 1, η Euro6 χρησιμοποιούταν παλαιότερα στα TOCA και τώρα στα BTCC, DTM και LE MAN, ενώ απλούστερες είναι οι Euro96 και Euro1. Την Euro1 χρησιμοποιούν τα 8μπεκα αυτοκίνητα των κυρίων Μιχάλη Αντωνίου και Μάκη Νεφραίμ.

Η Axion Design στο παρελθόν έχει εξελίξει και άλλα αυτοκίνητα όπως ένα Suzuki Swift 1300 Turbo με ηλεκτρικά Euro1 και την BMW E30 Turbo του κυρίου Δημητρη Ανδρουλάκη το οποίο φοράει ηλεκτρικά Euro96.

Τροφοδοσία - Εισαγωγές
Την τροφοδοσία του μοτέρ αναλαμβάνει μία τρόμπα της Aeromotive η οποία είναι ικανή για 1000 Hp όταν χρησιμοποιείται injection και για 1300 Hp όταν χρησιμοποιείται καρμπυρατέρ. Στην εισαγωγή του μοτέρ υπάρχει οκταπετάλουδο με 16 μπεκ (2 ανά κύλινδρο!!) με παροχή 510cc / λεπτό το ένα. Οι μπεκιέρες όπως και οι εισαγωγές είναι ιδιοκατασκευή της Axion Design.

Βενζίνη - Ντεπόζιτο
Την περσινή χρονιά χρησιμοποιήθηκε αγωνιστική βενζίνη υψηλών οκτανίων της ELF. Φέτος έχει επιλεγεί αγωνιστική βενζίνη της εταιρείας 76. Το ντεπόζιτο ασφαλείας είναι της FIA ATL.

Τουρμπίνα - Σκάστρα - Wastegate
Η τουρμπίνα είναι Thumber Series της Turbonetics, έχει 100 χιλιοστά μπροστινή φτερωτή και είναι ειδική παραγγελία από την Αμερική. Η σκάστρα που χρησιμοποιείται είναι της Godzilla Turbonetics ενώ το external wastegate είναι ιδιοκατασκευή της Axion Design.

Εγκέφαλος - Χαρτογράφηση
Υπέυθυνος για τη χαρτογράφηση του εγκεφάλου της Lotus αλλά και όλων των αυτοκινήτων της Axion Design είναι ο κύριος Μιχάλης Αντωνίου.

Intercooler
Το intercooler που επιλέχθηκε είναι της Forge, ειδική παραγγελία του κυρίου Βιτάλη. Το μέγεθός του είναι σαν δύο intercooler ενός Sierra Cossworth.

Εξαγωγές - Εξάτμιση
Οι εξαγωγές είναι ιδιοκατασκευή της Axion Design καθώς και η εξάτμιση.

Μετάδοση
Το σασμάν είναι της Quaife 6 speed sequential transaxle με δυνατότητα PowerShift και αλλαγές χωρίς συμπλέκτη, αν και το χαρακτηριστικό αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα από το Φίλιππο. Το βολάν είναι της Impax Supreme και συνοδεύεται από πολύδισκο της AP RACING.

Εκκίνηση
Για την εκκίνηση χρησιμοποιείται launch control.

Ανάρτηση
Για το δύσκολο έργο του στησίματος έχει επιλεγεί εμπρός και πίσω ανάρτηση Leda η οποία είναι ρυθμιζόμενη καθ' ύψος και προσφέρει 24 σκάλες στην ρύθμιση της απόσβεσης ή σκληρότητας.

Φρένα
Το Lotus επιβραδύνει με δισκόπλακες Tarox και τετραπίστονες δαγκάνες της AP.

Safety devices
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το αυτοίνητο είναι εφοδιασμένο με wheelie bar της Competition Engineering που θα το αποτρέψει από το να απογειωθεί από την πίστα. Τον οδηγό προστατεύουν ακόμα ιδιοκατασκευασμένο Roll Cage προδιαγραφών FIA και πυρασφάλεια Safety Devices με τηλεχειρισμό.

Βάρος
Όπως ξέρουμε, στους αγώνες dragster, το βάρος παίζει σημαντικότερο ίσως ρόλο και από την ιπποδύναμη. Αυτή τη στιγμή η Lotus ζυγίζει 1300 Kgr ενώ στον προηγούμενο αγώνα ήταν 1180 Kgr. Η αύξηση του βάρους οφείλεται στην πυρασφάλεια, στα νέα λάστιχα, στα φουσκώματα στα φτερά και στο wheelie bar.


Ακολουθούν λίγες ερωτήσεις που θέσαμε στον κύριο Φίλιππο Παπαφιλίππου.

D: Το αυξημένο βάρος δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επιδόσεις του αυτοκινήτου;

Φ.Π: Το αυτοκίνητο δεν είχε πρόβλημα δύναμης αλλά πρόσφυσης. Φυσικά και θα προτιμούσαμε το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να ήταν μικρότερο. Όμως το αυτοκίνητο έπρεπε να στηθεί έτσι ώστε να μπορέσουμε να αγωνιστούμε με σχεδόν πλήρη ισχύ του μοτέρ (900+ ίπποι). Στον τελευταίο αγώνα του 2001 στις Σέρρες είχαμε αναγκαστεί να τρέξουμε με σημαντικά χαμηλότερη ιπποδύναμη από τη μέγιστη του αυτοκινήτου.

D: Τι περιμένετε και σε τι ελπίζετε στον επόμενο αγώνα;

Φ.Π: Δυστυχώς, το αυτοκίνητο δεν μπορούμε να το δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες πριν από τον αγώνα. Έτσι, στην ουσία, τρέχουμε με αντίπαλο τον εαυτό μας και τα προβλήματα που τυχόν θα παρουσιαστούν. Αν το αυτοκίνητο αντέξει στην εκκίνηση, πιστεύουμε ότι θα κατέβουμε αρκετά κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα! Ή ταχύτητα εξόδου των 240 χλμ δείχνει κάτι τέτοιο. Όμως, τα ημιαξόνια είναι δύσκολο να αντέξουν τέτοια ιπποδύναμη.

D: Σκοπεύετε να συμετάσχετε και σε αγώνες στο εκτός Ελλάδας;

Φ.Π: Είναι πιθανό να λάβουμε μέρος σε έναν αγώνα στην Ιταλία και σε έναν στην Κύπρο. Δεν είναι ακόμα σίγουρο, όμως.

D: Πώς βλέπετε την κατηγορία Normal για τα αυτοκίνητα που δημιουργήθηκε φέτος;

Φ.Π: Είναι, φυσικά, πολύ καλή κίνηση. Από τη μία, μπορούν όσοι θέλουν να αγωνιστούν με το αυτοκίνητό τους χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν ένα σωρό χρήματα. Από την άλλη, αγωνιζόμενοι που έτρεχαν παλιότερα σε άλλες κατηγορίες και έχουν φτάσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου τους σε οριακό σημείο (περαιτέρω βελτίωση θα κόστιζε υπερβολικά) μη μπορώντας έτσι να κοντράρουν τους πρώτους της κατηγορίας τους, έχουν τη δυνατότητα να "ντύσουν" τα αυτοκίνητά τους κι έτσι να μπορέσουν να συναγωνιστούν σε μια πιο κατάλληλη κατηγορία γι' αυτούς. Και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε περισσότερες συμμετοχές, μεγαλύτερο ανταγωνισμό άρα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το φίλαθλο κόσμο γεγονός που μόνο καλό μπορεί να κάνει στην εξέλιξη του αθλήματος.

Εμείς ευχαριστούμε τους κυρίους Φίλιππο Παπαφιλίππου και Μιχάλη Αντωνίου και υποσχόμαστε να παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη των αυτοκινήτων της Axion Design και φυσικά να σας ενημερώνουμε.

Στοιχεία επικοινωνίας με την Axion Design.

  Κεντρικό Κατάστημα
Διεύθυνση:
  Καλλιρόης 97, Νέος Κόσμος. Τ.Κ: 117 41
τηλ:
  010-92.13.363
φαξ:
  010-92.39.422
-
  Υποκατάστημα
Διεύθυνση:
  Αρχιλόχου 15, Νέος Κόσμος. Τ.Κ: 117 41
τηλ:
  010-92.17.760
-
Internet
e-mail:
  axiondesign@dragnews.gr
site:
   

dragnews.gr