Νέα - News | Ανάλυση και Οργάνωση των Κατηγοριών Μοτό από το 2000 έως σήμερα.
10.03.09 

 

Ανάλυση και Οργάνωση των Κατηγοριών Μοτό από το 2000 έως σήμερα. (c) greekdragster.com - The Greek Dragster Site

Το άθλημα του dragster, ή drag racing πιο σωστά, προχωρά κι εξελίσσεται συνεχώς. Η ιστορία του στην Ελλάδα ξεκινά από τα πρώτα χρόνια του 1980 στις μοτοσυκλέτες (είχαμε αρχίσει μια σχετική έρευνα κι ελπίζουμε να την ολοκληρώσουμε κάποια στιγμή). Ταυτόχρονα με την εξέλιξη του αθλήματος, εξελίσσονται και οι κατηγορίες και υποκατηγορίες υπό τις οποίες συμμετέχουν οι αγωνιζόμενοι. Σε μια πρόσφατη κουβέντα με φίλους αγωνιζόμενους, προέκυψε η ανάγκη να μπορέσουμε να οργανώσουμε και να καταγράψουμε όλες αυτές τις κατηγορίες και τις διαφοροποιήσεις τους από χρονιά σε χρονιά, διαφοροποιήσεις που πολλές φορές επηρεάζουν και τα πανελλήνια ρεκόρ.

 

Μετά από σημαντική προσπάθεια, σας παρουσιάζουμε σήμερα ένα πρώτο αποτέλεσμα της έρευνάς μας στην εξέλιξη των κατηγοριών των μοτοσυκλετών, από το 2000 έως και σήμερα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ - ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ
ΟΝΟΜΑΣΙΑ
ΑΠΟ
ΕΩΣ

Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 6 είναι μοτοσυκλέτες τελείως ελεύθερες. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.

MOTO OPEN 2000
2000
2007
Είναι μοτοσυκλέτες τελείως ελεύθερες. Αντικατέστησε την Moto Open 2000.

MOTO SUPER PRO 2008
[Ex ΜΟΤΟ OPEN 2000]
2008
-
Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 5 είναι μοτοσυκλέτες από 751cc και άνω τετράχρονες ατμοσφαιρικές ή μέχρι 750cc υπερτροφοδοτούμενες. Είναι μοτοσυκλέτες με ατμοσφαιρικό ή υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Το πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσυκλέτα ίδιου κατασκευαστή, ιδίου τύπου και κυβικών. Απαγορεύεται η χρήση νίτρου και η ύπαρξη σχετικής εγκατάστασης σε υπερτροφοδοτούμενες μοτοσυκλέτες (turbo,supercharged). Επιτρέπεται μόνο σε ατμοσφαιρικές. Η υπερτροφοδότηση μπορεί να είναι διαφορετικού κατασκευαστή από της μοτοσικλέτας. Το μήκος από άξονα σε άξονα δεν πρέπει να ξεπερνά το 1,75 του μέτρου, το δε πλάτος της ζάντας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 7 ίντσες. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.
MOTO 5 2000
2000
2007
Eίναι αυτές που έχουν ατμοσφαιρικό ή υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πάνω από 750cc τετρακύλινδρες. Απαγορεύεται η χρήση νίτρου και η ύπαρξη σχετικής εγκατάστασης σε υπερτροφοδοτουμενες μοτοσικλέτες (turbo , supercharger). Αντίθετα, επιτρέπεται η χρήση νίτρου μόνο στις ατμοσφαιρικές. Το μήκος από άξονα σε άξονα δεν πρέπει να ξεπερνά το 1,75m, το δε πλάτος της ζάντας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 7 ίντσες. Επιτρέπονται μετατροπές σε εξάτμιση, ελατήρια ανάρτησης, ζιγκλέρ, βελόνες, φίλτρο αέρα, μπέκ έγχυσης, κινητήρα και ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης (ECU. Αντικατέστησε την MOTO 5 2000.

MOTO PRO STREET2 2008
[Ex MOTO 5 2000]
2008
-
Οι μοτοσικλέτες της κατηγορίας 4 είναι μοτοσυκλέτες τετράχρονες τετρακύλινδρες από 751 cc και άνω, τετράχρονες δικύλινδρες από 1401 cc και άνω ή δίχρονες μέχρι 750 cc. Είναι μοτοσικλέτες αναγνωρισμένου κατασκευαστή, ατμοσφαιρικές, με χρήση συμβατικών ελαστικών (DOT) και πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα εμπορίου. Απαγορεύεται Οποιαδήποτε μετατροπή στο μπλοκ, καρμπυρατέρ. Επιτρέπονται μετατροπές στην εξάτμιση, ελατήρια αναρτήσεων, ζιγκλέρ, βελόνες, φίλτρο αέρος, μπεκ έκχυσης και επεμβάσεις στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρησης του κινητήρα (ECU). Απαγορεύονται επίσης wheelie bars, ιμάντες χαμηλώματος, αυτόματο σασμάν, φυγοκεντρικός συμπλέκτης. Εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε έλλειψη εξαρτημάτων ή μετατροπή κατά τον Έλεγχο εξακριβώσεως τότε η μοτοσικλέτα μεταφέρεται στην επόμενη κατηγορία. Προαιρετικά μπορούν να αφαιρεθούν καθρέπτες, φλας, πινακίδα με τη βάση της. Τα εμπρός και πίσω φώτα πρέπει να καλύπτονται με ταινία. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.

MOTO 4 2000
2000
2007
Μοτοσυκλέτες με ατμοσφαιρικό κινητήρα άνω των 750cc τετρακύλινδρες. To πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσικλέτα ιδίου κατασκευαστή. Τα ελαστικά είναι ελεύθερα. Οι ζάντες πρέπει να είναι μέχρι 6,25 ίντσες. Επιτρέπονται μετατροπές στην εξάτμιση, ελατήρια ανάρτησης, ζιγκλέρ, βελόνες, φίλτρο αέρα, μπεκ έκχυσης, επεμβάσεις στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης (ΕCU), και η βελτίωση του κινητήρα. Τα ελαστικά είναι ελεύθερα αρκεί να μην είναι τετράγωνα (DRAGSTER) και να έχουν οπωσδήποτε DOT. Απαγορεύονται επίσης weel bars,ιμάντες χαμηλώματος, αυτόματο σαζμαν, φυγοκεντρικός συμπλέκτης. Εάν διαπιστωθεί οποιαδήποτε έλλειψη εξαρτημάτων ή μετατροπή κατά τον έλεγχο εξακρίβωσης, τότε η μοτοσικλέτα μεταφέρεται στην επόμενη κατηγορία. Προαιρετικά, μπορούν να αφαιρεθούν καθρέπτες, φλας, πινακίδα με την βάση της. Αντικατέστησε την ΜOTO 4 2000.

MOTO STREET 2 2008
[Ex MOTO 4 2000]
2008
-
Αποτελεί Υποκατηγορία της MOTO STREET 2 με κυβισμό άνω των 1000cc. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον 1ο αγώνα dragster 2008 της Pro Action.

MOTO STREET 2.2 2008
[sub of MOTO STREET 2 2008]
2008
-
Αποτελεί Υποκατηγορία της MOTO STREET 2 με κυβισμό άνω των 750cc κι έως 1000cc. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον 1ο αγώνα dragster 2008 της Pro Action.

MOTO STREET 2.1 2008
[sub of MOTO STREET 2 2008]
2008
-
Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 3 είναι μοτοσυκλέτες με ατμοσφαιρικό κινητήρα, τετράχρονες τετρακύλινδρες από 601 cc έως 750 cc και τετράχρονες δικύλινδρες από 751 cc έως 1400 cc. Το πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσυκλέτα ίδιου κατασκευαστή. Επιτρέπεται η χρήση ζάντας μέχρι 6,25 ιντσών. Τα λάστιχα είναι ελεύθερα. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.

MOTO 3 2000
2000
2007
Μοτοσικλέτες ατμοσφαιρικές τετρακύλινδρες μέχρι 750cc ή δικύλινδρες ανεξαρτήτως κυβισμού με μεταξόνιο μέχρι 1,95m και χρήση ελαστικών έως 7 ίντσες. Επιτρέπονται μετατροπές σε εξάτμιση, ελατήρια ανάρτησης, ζιγκλέρ, βελόνες, φίλτρο αέρα, μπέκ έγχυσης, βελτίωση κινητήρα και επεμβάσεις στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης (ECU). Επιτρέπονται επίσης Wheelie bars, ιμάντες χαμηλώματος, αυτόματο σασμάν και φυγοκεντρικός συμπλέκτης. Αντικατέστησε την MOTO 3 2000.

MOTO PRO STREET1 2008
[Ex MOTO 3 2000]
2008
-
Μοτοσυκλέτες μέχρι 500cc δίχρονες και μέχρι 600cc τετράχρονες. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.

MOTO 2 2000
2000
2007
Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 2.2 είναι μοτοσυκλέτες με ατμοσφαιρικό κινητήρα έως 500cc δίχρονες ή έως 600cc τετράχρονες. Το πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσυκλέτα ιδίου κατασκευαστή. Αποτελεί υποκατηγορία της MOTO 2 2000.

MOTO 2.2 2003
[sub of MOTO 2 2000]
2003
2007
Μοτοσικλέτες ατμοσφαιρικές τετρακύλινδρες έως 750cc ή δικύλινδρες ανεξαρτήτως κυβισμού. To πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσικλέτα ιδίου κατασκευαστή. Δεν υπάρχει περιορισμός στα ελαστικά ενώ επιτρέπονται ζάντες μέχρι 6,25 ίντσες. Επιτρέπεται μετατροπή σε εξάτμιση, ελατήρια ανάρτησης, ζιγκλέρ, βελόνες, φίλτρο αέρα, μπέκ έγχυσης, κινητήρα και ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης (ECU). Απαγορεύονται τα Wheelie bars, ιμάντες χαμηλώματος, αυτόματο σασμάν και φυγοκεντρικός συμπλέκτης. Μπορούν να αφαιρεθούν καθρέπτες, φλάς, βάση πινακίδας. Αντικατέστησε την ΜΟΤΟ 2.2 2003.

MOTO STREET 1 2008
[Ex MOTO 2.2 2003]
2008
-
Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 2.1 είναι μοτοσυκλέτες με ατμοσφαιρικό κινητήρα τύπου Z έως 200cc. Το πλαίσιο και ο κινητήρας πρέπει να ανήκουν σε αναγνωρισμένη μοτοσυκλέτα ιδίου κατασκευαστή. Αποτελεί υποκατηγορία της MOTO 2 2000.

MOTO 2.1 2003
[sub of MOTO 2 2000]
2003
2007
Μοτοσικλέτες με πλαίσιο και κάρτερ από ατμοσφαιρικό κινητήρα Ζ125, ανεξαρτήτως κυβισμού. Απαγορεύεται η αλλαγή κινητήρα με άλλου τύπου και η χρήση Turbo ή Nitro. Στην κατηγορία αυτή μπορούν επίσης να συμμετέχουν και άλλου τύπου δίχρονα παπιά προδιαγραφών Ζ125, χωρίς αγωνιστικό κινητήρα. Αντικατέστησε τη ΜΟΤΟ 2.1 2003.

MOTO PRO Z 2008
[Ex MOTO 2.1 2003]
2008
-
Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας 1 (Mini Open) είναι μοτοσyκλέτες που χρησιμοποιούν ένα κινητήρα με ένα κύλινδρο μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας 100cc τετράχρονες και 80 cc δίχρονες. Σε αυτές, το καύσιμο και το πλαίσιο είναι ελεύθερα, όπως επίσης επιτρέπεται να διαμορφωθεί ελεύθερα και ο κυβισμός. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε παλαιότερα από το 2000, μέχρι στιγμής όμως δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς.

MOTO MINI OPEN 2000
2000
2007
Μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν ένα κινητήρα τετράχρονο (κάρτερ), με ένα κύλινδρο πάπιας με κεφαλή stock, βελτιωμένο του ιδίου κινητήρα ή ιδίου τύπου after market, ανεξαρτήτως κυβισμού. Κινητήρα δίχρονο πάπιας με κεφαλή και κύλινδρο stock, βελτιωμένο ή ιδίου τύπου after market. Ο συμπλέκτης είναι ελεύθερος. Απαγορεύεται η χρήση κυλινδροκεφαλής από μεγαλύτερο κινητήρα ή κινητήρα racing,και γενικά οι δίχρονοι racing, κινητήρες. Επιτρέπεται η χρήση turbo ή nitro ή συνδυασμός. Σε αυτές το καύσιμο και το πλαίσιο είναι ελεύθερα. Αντικατέστησε την MINI OPEN 2000.

MOTO MINI PRO 2008
[Ex MINI OPEN 2000]
2008
-
Μοτοσικλέτες με κινητήρα δίχρονο και κυλινδροκεφαλή stock, βελτιωμένη, του ιδίου κινητήρα ή ιδίου τύπου after market, ανεξαρτήτως κυβισμού. Η μετάδοση είναι αυτόματη φυγοκεντρική. Επίσημα ίσχυσε από το 2007. Αγώνες γίνονταν από το 2006 από τη λέσχη ΛΕΝΟΘ.

MOTO SCOOTER 2006
2006
-
Δημιουργήθηκε από εμάς, ταυτόχρονα με την SHOW CARS 2005, για παρόμοιες περιπτώσεις. Δεν έχουν υπάρξει συμμετοχές σε αυτή την κατηγορία μέχρι σήμερα.
SHOW MOTOS 2005
2005
-

Όπως μπορείτε να δείτε, στις κατηγορίες αυτές, δεν συμπεριλαμβάνονται ακόμα οι κατηγορίες του 2009, αφού αυτές δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα. Όσοι από εσάς μπορούν και θέλουν να μας βοηθήσουν στη συγκεκριμένη προσπάθεια, ας διαβάσουν τον παραπάνω κείμενο και ας μας συμπληρώσουν/διορθώσουν όπου χρειάζεται. Αύριο θα συνεχίσουμε με τις αντίστοιχες κατηγορίες στα αυτοκίνητα.

Σας ευχαριστούμε

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ - COMMENT ON THIS ARTICLE