Νέα - News | Ο Φίλιππος Παπαφιλίππου μιλάει στο GreekDragster για τα σχέδιά του.
18.11.05 

 


Chevrolet S-10 Pro-stock Truck

Ξεκινάμε την αναφορά μας αυτή στον Φίλιππο Παπαφιλίππου αναφέροντας ότι το Chevrolet S-10 Pro-stock Truck πουλήθηκε, κιόλας, σε μεγάλη Αγγλική ομάδα και πιο συγκεκριμένα στο πολύ γνωστό βελτιωτή - κατασκευαστή αγωνιστικών κινητήρων Jeff Bull και στη γυναίκα του Belinda.

Η Belinda τρέχει αρκετά χρόνια, κυρίως στο Αγγλικό πρωτάθλημα, στις κατηγορίες Super Gas και Super Comp με ένα Chevrolet Camaro του 1968 το οποίο το προετοιμάζει και το ρυθμίζει ο Jeff. Ο Jeff είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τις επιτυχίες πολλών Ευρωπαϊκών ομάδων αφού προμηθεύει κινητήρες, σασμάν αλλά και ποιοτικά αγωνιστικά εξαρτήματα. Ο Jeff και η Belinda ήθελαν να επισκεφτούν ένα Σαββατοκύριακο την όμορφη Αθήνα, αλλά οι υπερβολικές υποχρεώσεις τους σε δουλειά τους απέτρεψαν για την ώρα. Έτσι αρκέστηκαν να συνεννοήθηκαν μέσω τηλεφώνου για τις υπόλοιπες λεπτομέρειες και το Pro-stock φορτώθηκε χτες και ήδη ταξιδεύει προς το νέο του σπίτι.

Ο Φίλιππος Παπαφιλίππου είναι πολύ γνωστός πια και στο εξωτερικό, ιδιαίτερα μετά την απόκτηση του ταχύτερου Pro-Mod του κόσμου, του Corvette C-5 του Jim Oddy (το οποίο δόθηκε τελικά στην Ολλανδική ομάδα Pro-Dutch www.produtch.com). Πολλές ξένες ομάδες και πολλοί παράγοντες επισκέφτηκαν φέτος τη χώρα μας, φιλοξενούμενοι του Φίλιππου, σαν αποτέλεσμα του πολύ καλής φήμης που έχει δημιουργήσει.

Παρατηρώντας ψυχρά τα γεγονότα τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε ότι επέλεξε να βρίσκεται πίσω από αρκετές καταστάσεις στο διεθνές dragster:
• Προμήθευσε μέσα στο 2005 ένα από τα καλύτερα Pro-mod του κόσμου (το Corvette σε Ολλανδούς).
• Προμήθευσε ένα από τα καλύτερα Pro-Stock σε έναν από τους πιο διάσημους engine builders της Ευρώπης, το Βρετανό Jeff Bull
• Έφερε το 1ο πεντάρι Liberty Extreme Pro-Mod spec σασμάν με πνευματικό σύστημα για αλλαγή ταχυτήτων με ένα αερομπουτόν πάνω στο τιμόνι (πουλήθηκε στις αρχές του 2005 σε Γερμανική ομάδα), μιλώντας το 2004 με τον ίδιο τον Αμερικάνο Craig Liberty, ιδιοκτήτη της Liberty Transmission.
• Μπόρεσε και βρήκε στην αγορά μεταχειρισμένων σασμάν στο Michigan της Αμερικής το ίδιο ακριβώς σασμάν από rebuild, δηλαδή ανακατασκευασμένο για ένα πολύ καλό Τ3 Ford Cosworth που ετοιμάζεται στην Αθήνα.
• Προμήθευσε Σουηδικές ομάδες με δύο χελώνες Τιτανίου που είναι και σπάνιες.
• Παρέμεινε για αρκετές μέρες με τον θρύλο Jim Oddy στο μαγαζί του στην Αμερική και διατηρεί επαφές σε εβδομαδιαία βάση μαζί του.


Chevrolet Camaro 1968 Super Gas / Super Comp - Jeff και Belinda Bull

Μιλήσαμε τηλεφωνικά με τον Φίλιππο, ο οποίος, αφού μας επιβεβαίωσε την πώληση του Pro-Stock S-10 μας μίλησε για τα ενδιαφέροντά του και τα μελλοντικά του σχέδια.

"Το S-10 είναι ίσως ένα από τα καλύτερα και πιο προσεγμένα αγωνιστικά που έχουν έρθει ποτέ στην Ευρώπη. Ο κατασκευαστής Jerry Haas είναι κορυφαίος, το αυτοκίνητο έχει κερδίσει NHRA πρωτάθλημα και φυσικό είναι να έχει τόση ποιότητα και τεχνολογία πάνω του που σε κάνει να αισθάνεσαι δέος, προσέχοντας το στα σημεία:
• Είναι όλο carbon-kevlar.
• Έχει περάσει από ειδική αεροσύραγγα για να τρακοσαρίζει και να βιδώνεται στο έδαφος.
• Έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό εξωτικά υλικά (χρωμιομολυβδένιο, τιτάνιο, κεραμικές επιστρώσεις κτλ).

Οι ξένοι στις Βόρειες χώρες το ξέρουν καλά το S-10 και γνωρίζουν τη ποιότητα του, αφού το αυτοκίνητο ήταν μέχρι και πριν λίγους μήνες δίπλα τους. Έτρεξε και στα Eurofinals στη Santa-Pod το Σεπτέμβριο του 2005. Μόλις έγινε γνωστό στην Ευρώπη ότι δεν σκόπευα να το κρατήσω, δέχτηκα 14 διαφορετικές προσεγγίσεις και προτάσεις από Ολλανδία, Γερμανία, Βέλγιο, Αγγλία, Φιλανδία, Σουηδία και Νορβηγία, οι περισσότερες από αυτές πολύ δελεαστικές. Τελικά για να μη πολυλογώ το αυτοκίνητο κατέληξε σε ένα από τους διασημότερους Άγγλους engine builders τον Jeff Bull και ήδη χτες έφυγε για το μακρινό του ταξίδι. Γνωριζόμαστε τα είπαμε τηλεφωνικά, καταλήξαμε και τέλος.

Στην Ελλάδα έχουν γίνει σημαντικά βήματα στα θέματα της ποιότητας κατασκευής και ασφάλειας έχουμε ακόμα όμως αρκετό δρόμο μπροστά μας. Οι κατηγορίες Open φέτος είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, πιστεύω όμως ακράδαντα ότι πολλοί συναθλητές μου πρέπει να σταματήσουν να «πετάνε» χρήματα σε λάθος αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Τα συναισθήματα μου είναι ανάμικτα, γιατί φέτος έγιναν τόσα πολλά, πέρασαν 2 από τα καλύτερα αυτοκίνητα του κόσμου από τα χέρια μου και έφυγαν. Νιώθω όμορφα που θα τρέχουν στα σαλόνια της Ευρώπης και θα μπορούν να δείχνουν τις πραγματικές τους δυνατότητες, νιώθω και άσχημα και μελαγχολικά για το κόπο, το χρόνο και το χρήμα που σπατάλησα για να τα φέρω, να γλυκαθώ και να συνδεθώ μαζί τους (ιδίως με το Corvette) και τελικά να τα δω να φεύγουν. Δεν πειράζει όμως, έχουμε πολλά χρόνια μπροστά μας.

Τα σχέδια μου για την ώρα για το 2006 είναι να κρατήσω το ένα από τα δύο αυτοκίνητα που έχω αυτή τη στιγμή, δηλαδή το Chevy Nova ή το Opel Calibra και να συγκεντρωθώ απόλυτα σε αυτό. Και για τα 2 έχω κάποιες προτάσεις, από το εξωτερικό πάλι, και πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να αποφασίσω πιο θα κρατήσω και πιο θα δώσω.

Προτεραιότητα για το 2006 για εμένα είναι να μετακομίσω σε μεγαλύτερο σπίτι, γιατί η οικογένεια μου μεγαλώνει και χρειάζομαι μεγαλύτερο χώρο και για το 2ο παιδί που έρχεται! Επίσης χρειάζομαι μεγάλο γκαράζ ή μάλλον ΤΕΡΑΣΤΙΟ για να στήσω την υποδομή και υποστήριξη που χρειάζεται ένα αγωνιστικό pro κλάσης.

Αυτή τη στιγμή επίσης στα μελλοντικά μου σχέδια είναι η ενεργή ανάμιξη με το κυνήγι που λέγεται «μόνιμο και ασφαλές drag-strip στην Ελλάδα» και όλα τ' άλλα θα έρθουν από μόνα τους.


Ex. Pro-Stock Chevrolet Camaro 1979

Ένα επίσης project που τρέχω αυτή τη στιγμή είναι η επίσκεψη μου στη Σουηδία κυρίως για κάποια θέματα της δουλειάς μου αλλά και για να μείνω ένα τριήμερο στο σπίτι ενός φίλου, κατά καιρούς αγωνιζόμενου dragster και promoter αγώνων dragster και drift.

Μια προσπάθεια που κάνουμε, χωρίς να ξέρουμε αν θα ευδοκιμήσει είναι η εισαγωγή στην Ελλάδα ενός Chevrolet Camaro 1979 με μοτέρ Big Block Chevy αλουμινένιο 520 κυβικών ιντσών και 2-τάχυτο αυτόματο σασμάν με σωληνωτό σασί και funny-car cage, αλλά το ξεχωριστό της υπόθεσης είναι ότι ενώ το αυτοκίνητο έχει σασί προ-στοκάδικο άνετα για χαμηλά επτάρια (και μπορεί να τα κάνει), έχει και πιστοποίηση και άδεια για αυτοκίνητο Pro-Street, δηλαδή με φώτα κανονικά εμπρός και πίσω και δυνατότητα να κυκλοφορήσει με χαρακωτά λάστιχα και στο δρόμο. Άρα θεωρητικά το αυτοκίνητο (επειδή δεν έχει και εγκατάσταση νίτρου, αλλά μπορεί να πάρει) μπορεί να τρέξει άνετα στη ΒΑ, στην Α3 και στην Open. Θα έχει πλάκα πάντως αν τα καταφέρουμε και καταλήξει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, να τρέχει ένα μυώδες αμερικάνικο Muscle car με φώτα στη ΒΑ ή στην Α3, αν και το πιο πιθανό είναι ο ιδιοκτήτης του να το βάλει κατευθείαν στην Open.


Ex. Pro-Stock Chevrolet Camaro 1979

Το εγχείρημα αυτό θα συμβεί αν και εφόσον καταφέρουμε με το Σουηδό να προσφέρουμε το αυτοκίνητο κομπλέ σε τιμή μικρότερη των 30 χιλιάδων Ευρώ."

Εμείς κατ' αρχήν ευχόμαστε το καλύτερο για το νέο μωράκι της οικογένειας και ελπίζουμε ότι όλες οι κινήσεις του θα βοηθήσουν και πάλι (όπως και φέτος) στην ύπαρξη σταθερού χώρου για αγώνες dragster και RWYB και γιατί όχι και για μόνιμο χώρο και διεθνείς αγώνες.