Άρθρα - Articles | Flow Bench, Air Velocity και Swirl Effect. 
  

To GreekDragster.com συνεργάζεται με την Jmc Power Automotive LTD και το Μάικ Χαραλάμπους ώστε από κοινού να προσφέρουν στους αναγνώστες του site έγκυρη ενημέρωση επάνω στα θέματα των Flow Bench, Air Velocity και Swirl Effect.

Η Jmc Power Automotive LTD από τις 10-01-07 θα είναι στη θέση να προσθέσει στις υπηρεσίες της την υπεύθυνη και σημαντική εργασία της μέγιστης ροϊκής εξέλιξης κυλινδροκεφαλών για κινητήρες εσωτερικής καύσεως για αγώνες και για χρήση στο δρόμο! Πίσω από τιμόνι του Super Flow Bench ο Μάικ Χαραλάμπους, γνωστός στο χώρο της βελτίωσης και στο χώρο των αγώνων dragster και σναβάσεων στην Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Μάλτα και Ηνωμένο Βασίλειο! Ο Μάικ Χαραλάμπους έχει ήδη μεταβεί για συνολικό διάστημα δύο εβδομάδων στο Λονδίνο για τεχνική κατάρτιση στο Super Flow Bench όπου σε συνδυασμό με την πείρα του ως βελτιωτής και tuner αγωνιστικών μοτέρ θα μπορεί να προσφέρει το μέγιστο σε όσους ενδιαφέρονται για αυτή την υπηρεσία.

Η Εταιρεία JMC έχει παραλάβει το Flow bench SF-120E από την Super Flow USA με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα: flow comp with motor control, flow bench Swirl meter, 4 valve universal opener with dial gauge, exhaust velocity pitot tube, inlet velocity pitot tube, head addaptor cylinder simulation (εξομοιωτής διαμέτρου κυλίνδρου) και το port flow analyzer software (το επαγγελματικό πρόγραμμα ανάλυσης δεδομένων, με διόρθωση βαρομετρικής πίεσης, θερμοκρασίας εισόδου και εξόδου αέρα από την κεφαλή καθώς και της σχετικής υγρασίας)!

Στο χώρο της βελτίωσης παγκοσμίως είναι γνωστό ότι με το flow bench και με υπομονή, μεθοδικότητα, κατάλληλη τεχνική κατάρτιση και εμπειρία, μπορεί ο χειριστής του να μετρήσει τη ροή μιας κυλινδροκεφαλής, εισαγωγής, εξαγωγής κτλ, να αναλύσει με την βοήθεια ειδικού προγράμματος τα δεδομένα των μετρήσεων, να πειραματιστεί με συνδυασμούς βαλβίδων και εδρών βαλβίδων υπό διαφορετικές γωνίες επαφής και σχήματος και να πάρει τη μέγιστη ροϊκή απόδοση από την κυλινδροκεφαλή του μοτέρ του που έχει σαν αποτέλεσμα την μέγιστη ιπποδύναμη και ανταπόκριση, είτε αυτό το μοτέρ είναι ατμοσφαιρικό είτε υπερτροφοδοτούμενο!

Πάρα πολλές εταιρείες παγκοσμίως αναφέρονται στην ροϊκή εξέλιξη με αριθμούς μετρήσεων (σε CFM @ 10") προωθώντας τις κυλινδροκεφαλές τους. Κανείς όμως δεν αναφέρεται στο air velocity (στη ταχύτητα του αέρα) που είναι εξίσου σημαντικό για την υπερπλήρωση του κυλίνδρου και του χώρου καύσης! Είναι πολύ εύκολο να πετύχεις μεγάλα νούμερα σε CFM με μεγάλα ανοίγματα στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, αλλά επίσης άλλο τόσο δύσκολο να διατηρήσεις το air velocity που βοηθάει την υπερπλήρωση σε μικρά και μέτρια βυθίσματα βαλβίδων! Εξίσου πολύ σημαντικό για ατμοσφαιρικούς κινητήρες είναι και το swirl effect που έχει σαν αποτέλεσμα να προωθεί την ταχύτητα της καύσης μέσα στο θάλαμο με αποτέλεσμα την βελτίωση της καύσης και την αύξηση της ιπποδύναμης!

Στο προσεχές μέλλον θα σας κρατήσουμε ενήμερους με μια σειρά από τεστ για την ροϊκή εξέλιξη σε μια από τις πιο φημισμένες κυλινδροκεφαλες, αυτή του Ford Escort Coswoth. Θα ακολουθήσουν τα ίδια τεστ σε κυλινδροκεφαλές των Subaru Sti, Mitsubishi Lancer Evo, Honda B18C και φυσικά Lancia Delta 16v! Το τελικό τεστ θα είναι και η σύγκριση των πιο πάνω με τα υπέρ και τα κατά!