FIA Main Event 1-3 June 2002

Τον καλύτερο ίσως αγώνα που έχει γίνει ποτέ στην Ευρώπη παρακολουθήσαμε στη Santa Pod. Στην ηλιόλουστη κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του τριημέρου πίστα, είδαμε πολλά ευρωπαϊκά ρεκόρ να καταρρίπτονται αλλά και απολαύσαμε απίστευτα περάσματα από τα Fuel cars.

Η αποκορύφωση όλων αυτών ήταν ο αγώνας (προκριματικά) των Barry Sheavills και Andy Carter που έσπασαν την Κυριακή τα χρονόμετρα με 4.970 δευτερόλεπτα - 304.71 μ.α.ω. και 4.897 δευτερόλεπτα - 303.07 μ.α.ω. αντίστοιχα, καταρρίπτοντας ταυτόχρονα τα Ευρωπαϊκά ρεκόρ χρόνου και ταχύτητας εξόδου.

Το να βλέπεις ένα Top Fuel να κάνει τεσσάρι είναι από μόνο του μια καταπληκτική εμπειρία. Το να βλέπεις. όμως, δυο ταυτόχρονα είναι κάτι που μόνο στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μπορεί κανείς να το βιώσει. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται να βγουν τουλάχιστον 5,000 ΗΡ στην πίστα από το κάθε αυτοκίνητο και πολύ σπάνια οι συνθήκες (και τα budget) επιτρέπουν στους αρχιμηχανικούς να κάνουν τέτοιες ρυθμίσεις.

Στην Αμερική βέβαια, με τους προϋπολογισμούς των 5-7 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε σαιζόν, υπάρχει η πολυτέλεια να καταστρέφεις δύο - τρία μοτέρ παραπάνω σε κάθε αγώνα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι χρόνοι να κυμαίνονται στα 4.6 - 4.8 δευτερόλεπτα και τα μίλια να είναι περισσότερα από 330.

Η αίσθησή μας μετά από αυτή την κόντρα ήταν ότι η εκκίνηση μάκρυνε μερικούς πόντους (προς τα πίσω). Αν και μόνο το γεγονός αυτό έκανε όλο το ταξίδι να αξίζει τον κόπο, το θέαμα που ακολούθησε καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα ήταν αντίστοιχο.

Ένα απίστευτο ρεκόρ Ευρώπης από τον υπερασπιστή του τίτλου και καλό φίλο Anders Karling στην κατηγορία μότο Supertwin Top Fuel, με 6,361 δευτερόλεπτα - 205,55 μ.α.ω. στον πρώτο γύρο των τελικών, τον καθιστά έναν από τους μόλις έξι αναβάτες σε όλο τον κόσμο που έχει γράψει 6.3 με Harley-Davidson και τον μοναδικό στην Ευρώπη.

Στο μέλλον θα παρουσιάσουμε την φετινή έκδοση της μοτοσικλέτας του "Charley" όπως τον αποκαλούν οι γνωστοί του, η οποία για το 2002 σπονσονάρεται καθ' ολοκλήρου από το γίγαντα της σουηδικής βιομηχανίας ατσαλιού UDDEHOLM.

Τα τετρακύλινδρα Top Fuel Bikes αντιμετώπιζαν προβλήματα με τις ρυθμίσεις τους και τις εναλλαγές του καιρού και περιορίστηκαν σε χρόνους σαφώς κατώτερους από τις δυνατότητές τους, με τον κάτοχο του ευρωπαϊκού τίτλου Ian King να σπάει τρεις ιμάντες μετάδοσης και να αποκλείεται νωρίς στα τελικά.

Το show συμπληρώθηκε με τα απίστευτα θορυβώδη και επικίνδυνα Fuel Funny Cars με τον κινητήρα μπροστά από τον οδηγό. Τα Fuel Funny Cars φρόντισαν να λαδώσουν την πίστα δυο - τρεις φορές με τις εκρήξεις των κινητήρων τους κάνοντας τους υπεύθυνους τις πίστας και το προσωπικό ασφαλείας να ιδρώσουν.

Οι support κατηγορίες του Αγγλικού πρωταθλήματος με τα βενζινοκίνητα Pro-Modified τέρατα των 12,000+ κυβικών έως και τα αυτοκίνητα και μότο δρόμου των 8(!!!) δευτερολέπτων, μαζί με τα περάσματα επίδειξης του Jet Car Fireforce 2, φρόντισαν ώστε να μην κάτσουμε κάτω ούτε λεπτό. Δεν μπορούμε, όμως, να μην αναφερθούμε και στους διοργανωτές του πρωταθλήματος και στους υπεύθυνους της πίστας οι οποίοι μας σκλάβωσαν για άλλη μια φορά με τη φιλοξενία τους και φρόντισαν να μην μας μείνει καμιά απορία για τον αγώνα.

Μεταξύ γύρων, προλάβαμε να έχουμε και μια μικρή γνωριμία με την Susanne Callin, την νεαρότερη οδηγό Top Fuel στον κόσμο. Η Susanne μας εξέπληξε με το ταλέντο της στο πρώτο της Full πέρασμα στο τετρακοσάρι, όταν έκανε 5.5 δευτερόλεπτα, με το Dragster της να φλερτάρει για 300 μέτρα με τον τοίχο, χωρίς όμως να χάσει τον έλεγχο και να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Η δεκαοκτάχρονη Susanne, αποκλείστηκε από τον Barry Sheavills στον πρώτο γύρο των τελικών, όταν ο κινητήρας της παρέδωσε το πνεύμα (και το σώμα) 100 μέτρα από την εκκίνηση. Πρώτα, όμως, τρόμαξε τον έμπειρο πρωταθλητή όταν πετάχτηκε μπροστά του με καλύτερο χρόνο αντίδρασης και 0-18μ.

Ο πατέρας της και Crew Chief, είναι πραγματικά άξιος θαυμασμού. Φανταστείτε έναν τυπικό Έλληνα πατέρα να ρυθμίζει το αμάξι της κόρης του για 500 χ.α.ω. έξοδο αφού έχει τινάξει δυο μοτέρ ήδη και θα καταλάβετε γιατί οι Ευρωπαίοι δεν σκοτώνονται στους δρόμους σαν σε εμφύλιο κάθε σαββατοκύριακο.

Να σημειώσουμε ότι το Team βρίσκεται σε αναζήτηση σπόνσορα για τους υπόλοιπους αγώνες του 2002. Η φετινή χρονιά είχε προγραμματιστεί να είναι αποκλειστικά δοκιμαστική για να δουν πως η Souzanne αντέχει τα 4+ G επιτάχυνσης και να πάρει μετά από κάποια περάσματα τη λισάνς της. Όμως, ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε σχετικά σύντομα και τώρα θέλουν να συνεχίσουν κανονικά το πρωτάθλημα. Καμιά ελληνική εταιρία με ευρωπαϊκές βλέψεις ίσως;

Κλείνοντας, θα θέλαμε να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το ξενοδοχείο που μας φιλοξένησε στο Milton Keynes μισή ώρα περίπου από την πίστα. Εκεί, μια ολόκληρη πόλη διασκέδασης έχει δημιουργηθεί με Λούνα Παρκ, Multiplex Cinemas, θέατρα, εμπορικά κέντρα. Ακόμα, υπάρχει μια απίστευτη τεχνητή πλαγιά σκι, το X-scape όπου μπορείς να κανείς σκι 365 μέρες το χρόνο, και αποτελεί ιδανική τοποθεσία για να βγάλεις όλη την ένταση που σε γεμίζει ο αγώνας στο τέλος της ημέρας.

Οι τιμές είναι παντού λογικές εκτός από τα εστιατόρια που είναι πανάκριβα. Στην εκδρομή, στον επόμενο αγώνα το Σεπτέμβρη, σίγουρα θα πάμε ξανά και ελπίζουμε ότι θα συμμετάσχουν και πολλοί φίλοι από την Ελλάδα.

Αναλυτικά αποτελέσματα και χρόνοι για όλες τις κατηγορίες του αγώνα υπάρχουν στο www.eurodragster.com του Andy Rogers, στη διεύθυνση http://www.eurodragster.com/timing/2002fiamainevent/default.asp

Φωτογραφίες

Ο τελικός των Top Methanol Dragster.

 

Τα Top Methanol Dragster είναι μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες λόγω της αξιοπιστίας και του κλειστού συναγωνισμού που προσφέρουν.

 

Ο τελικός των Top Fuel.

 

Το ταχύτερο dragster στην Ευρώπη (Barry Sheavills) έτοιμο για προθέρμανση πριν τον αγώνα. Προσέξτε τα αλεξίσφαιρα που περιβάλλουν τον κινητήρα και τη θωράκιση του συμπλέκτη ακριβώς από πίσω του. Αυτά προφυλάσσουν τους θεατές σε περίπτωση έκρηξης.

 

Ο τελικός των Pro Stock Bike.

 

Ημιτελικός των Super Twins ανάμεσα στον Per Bengtsson (αριστερή λουρίδα) και τον Ton Pels της Zodiac.

 

Ο πρωταθλητής Ευρώπης Ian King (www.kingracing.com) δεν χάρηκε την πρώτη του εμφάνιση με τα καινούργια χρώματα αφού ταλαιπωρήθηκε από τρεις κομμένους ιμάντες μετάδοσης (1100 HP).

 

Ο πρωταθλητής Ευρώπης Anders Karling με τον Zman του www.dragracing.gr.

 

Η Victoria Karling βάζει μπρος το τέρας των 700+ ίππων για προθέρμανση ενώ ο πατέρας της Anders, παρακολουθεί.

 

Το fireforce2 κατάφερε να τρέξει ακριβώς στο index του (6,00 δευτερόλεπτα, βλέπε και επόμενη φωτό).

 

Tο fireforce2 κατ' εντολή του διευθυντή της ορχήστρας (Rafta) πατάει τη μετάκαυση του Sikorski.

 

Ο ημιτελικός των Super Twins ανάμεσα στον Steve Gotenberg Και τον Anders Karling.

 

Ο τελικός των Fuel Funny Cars.

 

Τα Fuel Funny Cars χρειάζονται προσεκτικό έλεγχο για διαρροές ή φωτιά ανάμεσα στο burn-out και στην εκκίνηση. Το ότι ο κινητήρας βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό καθιστά την κατηγορία ιδιαίτερα επικίνδυνη.

Ο οδηγός, για προστασία, είναι καλυμμένος με κουστούμι από ανθρακόνημα .

 

Ο τελικός της κατηγορίας Competition Bike.

 

Ένα περίπλοκο σύστημα από χρονοδιακόπτες και ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες ελέγχει την παροχή καυσίμου και το ποσοστό εμπλοκής του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Οι δύο τεράστιες σωλήνες τύπου καλοριφέρ που διακρίνονται κάτω απ' το πάνελ από ανθρακόνημα είναι απλούστατα οι σωλήνες παροχής καυσίμου στον κινητήρα ο οποίος καταναλώνει πάνω από 4 λίτρα νιτρομεθανίου το δευτερόλεπτο!

 

Οι μηχανικοί της Susanne Callin κάνουν γενική επισκευή στο dragster ανάμεσα σε δύο γύρους προκριματικών.

 

Τρομερή απήχηση έχει η Susanne Callin στα μικρά παιδιά, τα οποία συνεχώς της ζητούσαν αυτόγραφο! Φυσιολογικό, αν σκεφτείς πόσο κοντά είναι στην ηλικία τους.

 

Ένα απίστευτα όμορφο Altered της κατηγορίας Super Comp (8,90 index).

 

Ο τελικός των Supertwin Top Fuel όπου ο Anders Carling (δεξιά λουρίδα) κέρδισε τον Per Bengson της Bendec Engineering.

 

Η Ύλα από το www.greekracer.net (αριστερά) με την Monique Pells του Team Zodiac.

 

Η Susanne Callin είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα μικρά παιδιά!

 

O Gordon Callin ευτυχής μπαμπάς της Susann (αριστερά) με τον Keith Bartlett promoter του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και ιδιοκτήτη της Santa Pod.


Εδώ ολοκληρώνουμε την παρουσίαση του φανταστικού αυτού αγώνα, δίνοντας ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, στον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

dragnews.gr - dragracing.gr